Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

pokok kunyit ku

Ok.... kalini nak kepoci pasal hasil pertama tanaman...
dulu setiap kali aku tanam sayuran
xpernah jd...
sampai hubby ckp aku tgn panas...
tu yg byk bl anak pokok je....
then dah siap pindah dlm pasu..
aku tinggal siram
  Skrg....aku mampu tersenyum
lepas tgk pokok kunyit hidup dgn jaya..


Aku tanam pakai kunyit hidup 2 biji...

timbuskan dlm tanah gambut campur tanah merah yg dibeli kat nurseri bunga


gamabr bawah ni masa baru bercambah lepas 2 minggu tanam
tarikh: 10.03.2015

ni lepas 3 hari dr gambar di atas
tarikh: 13.03.2015


Terbaru harini rupa pokok kunyit... dah bercambah lg 1 daun kunyit....
dan ada lg satu pucuk daun dah tumbuh disebelah yg besar tu....
tarikh: 19.3.2015

alhamdulillah...



sekarang kerja menjirus pokok2 sayur mama ni diserahkan kepada irfan
setiap pagi irfan akan jirus semua pokok sbb irfan kuar 10 minit lebih lewat lepas aku gi kerja...
biasa hubby akan gerak jam 7.30 am...
aku gerak 7.20 am

3 comments:

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam iela,
tengok pokok kunyit uols teruih iols teringat rendang & raya
ok bye he3

adianiez AIDA said...

ada sorang member aida tu, rajin sgt and kreatif.
taman kunyit, bawang, then beli mcm2 daun herba.
letak kat rak di dapur.
bini dia nak masak, petik-petik aje.
so nice.

Iela Fazielah said...

AIDA: bagusnyer.... the bagus part is laki yg tanam utk isteri masak.... menjimatkan duitutk bl brg asas masak ni...
insyaalah nak tanam yg lain pulak

Related Posts with Thumbnails