Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

rawatan stiap 6 bulan

alhamdulillah...
bersyukur sgt sbb aku bekerja di dalam sektor perubatan & pergigian
jadi..kalau nak jumpa doktor tu sesuatu yg sgt xmeyusahkan
cuma kita kena cr masa la..
ni aktiviti cuti sekolah aritu..
dental app. utk syfqah...
diaorg dah remind...6 bln sekali mesti bwk anak2 utk cek gigi

jd... as usual...
syfqah akan jumpa dental nurse utk buat scalling
n kebetulan ada sebatang gigi geraham gia dah longgar

ni ms scalling
ngilu la tu muka kerut2

aku pun seriau kalau buat scalling ni...
darah2 gusi oo...haha
sib baik gigi syfqah ok...
xbyk cravity


lepas scaling ms utk cabt gigi susu yg dah gorang..
biasa mmg akan diletak ubat bius..
yg bwh ni dia sapu ubat bius perasa strawberi

kanak2 diaorg x inject....


tgk ni ha... ms utk cabut gigi pakai spana..
muka bukan main..mcm sakit sungguh
2saat dah cabut...!

lepas cabut mcm biasala...
kena taklimat pergigian

dah cara memberus dgn betul
sbb syfqah ada cravity dibahagian blkg gigi


lepas 15 minit buat dental treatment
dpt ubat kumur2 dan ubat gigi mini...daaaa

3 comments:

adianiez AIDA said...

Baru teringat yg aida lama da x cek gigi :-)
Nurin yg ada cek up pakar gigi ikut masa.
gigi kekal dia patah! Accident terjatuh ke lantai...

Iela Fazielah said...

aduhai... gigi kekal dah serpih tu....

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam iela,
iols yang nengok ni pun naek kerut2 muka hokeyh:P

Related Posts with Thumbnails