Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Resepi: Nasi goreng burger

Salam hari selasa semua
harini nak kongsi resepi
kisahnyer...
sabtu lepas....msk nasi goreng burger...
lama xmsk nasi goreng..
n aku ingat...aku hutang n3 pasal resepi nasi goreng ni.,,,
nasi goreng kegemaran....
cuma resepi kalli ni aku masak xmasukkan sayur tau....
msk nasi jam 6 pg sbb pastu nak gi kursus T.O.T BSMM di KL

anak2 aku mmg xmau mkn sayur...
cam papa dia..... xleh nak marah dahhh huhu...

ok....resepi simple..masak mmg  senang...
 ok!

mari kita sediakan bahan:
korang cuma perlukan nasi, bawang besar, bwg putih 2-3 ulas, cili merah or cili padi klau nak pedas....telur sebijik, daging burger 1 - 2 keping (rencah paling penting), sayur kacang panjang or sayur campur kalau nak letak sayur, minyak msk dan garam


cara masak...

memula....cincang bwg semua...
burger aku suka potong dadu je..., jgn defrose tau...
nnt lembik susah nak msk....
dlm keras2 tu potong dadu, letak tepi
 then masukkan minyak dan goreng sampai agak garing n msk


dah masak daging burger tu... masukkan lah bawang yg korang dah hiris tadi
kalau nak blend bawang pun boleh...
aku sbb masak jenis campak2...xde nak blend bagai...haha

dah naik bau bawang tu....
pecahkan telur sebijik... goreng hancurkan n letak la secebis garam ikut rasa...
kalau nak masukkan sayur pun boleh...
kalau pakai sayur campur (jagung, kacang pis n lobak kena rebus dulut tau.. baru masukkan)
then...masukkan nasi yg dah di peroikan...
then kacau la la smapai rata...
eh...dah siap.....

kan aku ckp resepi paling senang nak masak...
cer masak..... budak2 pasti suka

kalau hidang biasanyer hubby aku xcukup mkn camni...
kena la goreng ikan bilis letak cili padi bagai...
baru la selera dia mkn.....
ada rangup2... ada pedas...
budak2 camni cukup....

so..selamat memasak..... daaaaa

4 comments:

- dieyana - said...

resepi senang n campak2 ni dieyana suke! tq iela, share resepi ni..bleh try nanti,anak2 mesti suka ni

sumysya said...

dapat gak resepi..simple je rupanya,,daging burger tu yg wat sedap

mshazadoes said...

nyum2

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam iela,
he3
samala
time nak cepat
rejam segala apa yang ado gitew he3

Related Posts with Thumbnails