Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Cerita puasa day 2 - 4...

Seronok tgk kat ig n fb kengkwn upload foto mknn...
gi berbuka dgn family...
telan air lioq je....

Tgk gulai...kuih muih...
puding....aduhai...
set mind.... nnt lepas raya boleh je mkn kuijh muih semua..
jgn ikut nafsu...jgn ikut nafsu...adehhhh

Time xposa balun mkn byk2...
badan naik mendadak.
Pakai seluar terasa perut membulat...
org siap tanya ngandung ke???

Adehhh...
so puasa ni berazam utk turunkan berat badan...
memandangkan suami pun mood on diet..
br la bersemangat wlaupun aku ada gak suap nasi n keowtiow...muahaha
xbyk...sesudu 2....kiki
hubby kalau diet.... betul2 punyer.. xmain cheat2 mcm aku

So...menu kami lebih kepada ayam, daging n telur...
ikan tuna pun xdilupakan...
Menu tetap ada buahan2 n sayuran
cuma xmakan nasi....
n sebolehnyer less karbo

Anak2 mcm syfqah xde mslah...
diaorg tetap mkn mcm biasa..
cuma menu buka puasa 1 je...haha simple

Alhamdulillah anak2 xbising pun...
lg pun bkn jenis request bukan2 budak2 ni
Nak mkn sandwish telur pun xpandai ckp nama....

So menu berbuka kami utk 3 hari berpuasa

Jumaat beehoon sup ayam n meriah dgn fishball n fishcake while aku mkn la fishball n fishcake tu n ayamnyer...

pinjam kat google gmbar ea....:D

Sabtu msk keowtiow goreng utk budak2 n aku dah siap2 masak ayam panggang lemon seekor utk stok mkn smapai sahur pg ni...
setiap kali makan....aku  mkn suku bahagian dgn  sayur campur tumis...wallah...
sedap ooo..kenyang



N ahad smlm..budak2 mkn nasi ayam bl kat param sbb aku kepenatan menjahit langsir




aku masih maintain mkn ayam panggang

mkn dengan sayur...
goreng or celur...
alhamdulillah.....
hubby pun menu lebih kurang...
tp dia suka mkn tauhu dan tempe...
semua bakar


utk sahur pun sama...
menu simple je..
nasi goreng, sandwish tuna dan telur mayonis or paling malas...
nasi dgn telur. budak2 xbape mkn..
tp aku msak gak nasi sbb bila dah berbuka mkn meehoon..mana kenyang ooo

so..itulah menu ringkas lepas...
terawih alhamdulillah...xskip lg..
cuma hari sabtu aku terpaksa terawih dirmh sbb mlm tu cr brg mknn di giant 


oh ye...kes irfan berpuasa...
alahamdulillah.....berjaya bertahan hingga berbuka
itupun..jenuh menyabarkan dia bila masuk je jam 1thari
dia akan merayu nak mkn...
suruh tido xmau...
kasi main game kat tab terus leka...
kang penat dia gi tgk tv...

harini gi sekolah xtau apa cerita..
harap dia tabah....
ok...daaa

4 comments:

adianiez AIDA said...

diet ekk?
aida ni maintain makan nasik ha ha ha...
anak2 & mr.asben nak nasi la, ilah :)
x dpt diet...

- dieyana - said...

sama la ank2 Diana pun jenis tk cerewet, tapi sesekali diaorang mintk mknan yang diaorang teringin, puasa kan, mcm2 teringin hihihi..

suami kita pun diet..uhuhu,

selamat berpuasa iela! :-))

syawalsimpsons said...

wahhhh menu sedap ni kakak

Iela Fazielah said...

soya...aah...sedap..tp xde variety...haha...xpela...jgn membazir katanyer...

Related Posts with Thumbnails