Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Kisah raya pertama kami

salam jumaat pd samua
baru berkesempatan nak update cerita raya.....
biasa la...
br stat keje...mood terumbang ambing lg...
tgk kertas menimbun...tp org ramai xkeje..
xleh la jugak nak buat keje...haha

ok...ni kisah pg raya pertama kami
as mcm dah mention..
thn ni beraya n berkumpul dirmh mak aku di Sentul...
xjauh pun...
xde jem pun nak blk,,,cuma bgn pagi terlambat...haha
eceli...
mlm raya tu lepas tlg buat ketupat palas bagai..kami blk serdang semula
nak tido rmh mak xmuat...
semua berkumpul disana..
rmh mak dah la comel...thn ni x berkumpul di rawang mcm tahn2 sudah
kalau rmh rawang mmg tido sana sbb rmh along tu besar...

nape lambat bgn??? sbb aku tido lewat mcm tu jam 1.30 pg sbb kalut jahit kain kurung syfqah...
bj raya tu....
last minit tukar plan nak pakai bj kurung hitam putih...
sibuk nak jahit sendiri...amik ko sekali syfqah sakit
tergendala semua aktiviti jahit menjahit...

ok..sepatutnya jam 7pg kami bertolak dr serdang
tp kami bertolak jam 7.45 pg dr serdang ke sentul...

gamabr dlm kete....
adik kat rmh dah wassup...mana ko ngah??? kuah lodeh xmasak lagi ni...
terus snap gmbar n hntar ni ha....on d way....
sekali....teringat smlm berita ckp solat raya stat jam 8.15pg sbb nak bg laluan solat jumaat pulak..
jadi..xsempat smapai rmh mak..
kami tiba di Bandar baru Sentul jam 8.10am..
terus berhenti solat raya dulu di masjid Bandar Baru sentul




sementara dengar khutbah raya...
selfie sikit
n jumpa kawan sekolah Ainul ni ha...
lama xjumpa... 
lepas solat....terus pecut ke rmh mak di Taman Sentul Utama

ok..aku lupa snap gmabar mknn n mkn2..haha..
perut lapor ko..
sekali tgk kuah lodeh adik aku dah masak...tq ye..
sory.... terlambat

lepas kenyang perut..
sesi salam2 bermaafan dan collect n beri duit raya kat anak2 buat...

memula salam mak n abah dulu...
mcm2 aksi ada...
aku ada gmbar dr kamera aku je..
gmabar lain kat kamera adik..



abis salam dgn family..
part salam kami sekeluarga
boleh pulak irfan buat drama pepagi nangis2.,...
suka tgk cara imran salam n cium tgn...soooo kiut!

ms kakak salam papa..
mama amik video..lupa lak snap gmbar seketul..
kena tazkirah kakak dgn papa..

then sesi aku lak mintak maaf...
byk salah aku dgn hubby...
hubby pun sama....
eh...tahn ni dpt duit raya la...selalu xde..
after 10 years ko....haha



dah abis...sesi budk2 ni lak salam keruk dgn pakcik n makcik dia...
suka memasing


dah abis tu...
sesi bergmabar kami sefamily...
punyer banyak shot amik pakai samsung 2nd hand aku..
rupanyer blkg gamabr penuh cahaya...



lastly adik aku shoot pakai ipong 6+...
amik ko...

ha..... cantiksnyer....

tp tgk rupa irfan...
masih marah....
dia marah2 n nangis2...
sbbnyer dia nak duit raya....
bila papa suruh salam dulu br bg duit....dia mengangis terus...
aduhai....sabar jelah

lepas tu serius..
kami lupa snap gmabar family...
aduhai...
tp kami bergambar adik beradik
akak aku je xmau bergmabar




lepas tu...
bersiap nak gi beraya lak...


hai..

geng cik zul n anak2 nak beraya...daaa





3 comments:

lia ummiirfan said...

selamat hari raya! :))

- dieyana - said...

seronoknya beraya!

cik hani said...

selamat hari raya! :))

Related Posts with Thumbnails