Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

melawat kubur arwah anakku Afrina Batrisyia Iman

ni citer raya ke3 yg lepas
ari ahad...
eceli xde plan ke mana...cuma bgtau hubby utk program raya ke3..
kita lawat kubur arwah Batrisyia....
ptg tu kami ada mkn2 family hubby kat rmh ibu mertua...
adik kamal request nak mkn rendang n msk lodeh ibu....aritu xdann mkn dah abis
n kakak ipar pun turun KL bwk nasi dagang lg tu...

memula ingat nak dtg jam 9am mcm tu..
sekali hujan pg ahad tu...
kami ke kubur di dalam UPM
sekitar jam 11.45 tghari
dlm kereta beriya ckp kat irfan...tu arwah kembar abg....
nnt smapai san bckan yassin n al fatihah...
sekali samapi..dia dgn adik imran leh bantai tido ko...
kejut2 suruh bgn xnak bgn...
jadi...kami bertiga - mama, papa n syfqah gi ke kubur arwah Batrisyia



ok...nak jadi certa kelakar..
hubby dia cuma bc Al-fatihah sedekah utk arwah then dia ke kereta semula utk tgk anak2..
tinggal aku n syafqah je berdua baca yassin utk arwah..
korang bayangkan ms tu jam dah nak msk 12tghari
aku tumpang duduk di batu bersebelah kubur anak n bc yassin while syfqah aku suruh duduk dia xmau



dia baca yassin tumpang kat aku sambil berdiri
budak2 kan...biasala..baca sikit pastu xbc dah
so..ms aku tgh baca tu dia dok pandang keliling..
dah la sebelah kubur islam dlm UPM tu kubur cina....
dgn waktu tengahri nak mula terik sbb pg tu hujan...ms dtg mcm mendung2 je
kemudian....adalak burung gagak lalu ulang alik kat situ smabil berkicau ""akkk....akkkk"
hui...dgr burung tu berteriak mmg rasa meremang bulu roma ko...
then syafqah dok panggil aku "mama.....mama..."
isyhhhh xkusyuk nak ngaji ko...
2 - 3 kali la dia dok panggil aku sambil lutut dia tolak aku...mata dia pandang keliling
terus aku marah dia...
"yang kakak pandang sana sini watpe...cer duduk n ngaji dgn mama ni...
cepat....kita baca cepat2..pastu leh siram air n balik.."








buat saspen la budak ni....
lepas abis baca..terus siram air kat kubur arwah n kami pun blk....

rindu kat arwah....
insyaallah...nnt dtg lawat lg...
blk tu kami ke PJ ke satu mall ni
hubby sibuk nak bl aksesori utk vapes dia...
pakai bj kurung jaln mall....lama xbuat....
kata tgh hari raya kan....
ada mural foto..suruh kakak n abg bergamabr konunnyer kacau dodol...ngeee

nampak toys r us..masuk dlm ni...
amik ko si budak kecik ni pakai brg kapten america


blk dr mall mkn pizza....




jam 3.30 terus gi rmh mertua n tlg masak rendang bagai...
mlm tu kami berkumpul mcm hari raya pertama siap solat magrib berjemaah...
tu yg ms kami sibuk memasak kat dapur..
sekali tgk kat hall rmh nenek ni
budak 2 org ni dok susun buku cerita atas lantai buat titi...
bsing nenek dia...mama diaorg lg bising...
kalut diaorg kemas balik buku grolier ni...

so..kisah sepanjang hari raya ke3 hari ahad lepas..
ini jelah aktiviti kami...
mak n abah n adk beradik sentul semua blk ke muar konvoi beraya n ada jugak adik2 yg bekerja...



Related Posts with Thumbnails