Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

raya kami yg sehari...

Owh....mcm sedih pun ada bila kenangkan raya thn ni...
sbb nak jaga kesihatan syfqah...
aku suami isteri decided xnak kemana
just jln dekat...
sbb xmau syfqah penat..
jd....
kami betul2 beraya ms raya pertama aritu je...
yg lain kami dok rmh je...
so...lepas bersalaman di rmh mak kami pun keluar beraya...
memula ke keramat menziarah kubur atuk Mohamad (ayah mak aku)



disebbkan kat keramat ada 2 org pakcik n makcik aku...
dr kubur kami ke rmh Pak Noh (abag mak aku)
kat sini lama gak lepak..
pak noh biasanyer xkan msk menu raya....menu tu ada..
tp mesti add on dgn mknn lain..
so thn ni pak noh msk Nasi Arab dgn kari kambing...


lepas lepak rmh pak noh di AU5..
kami ke rmh mak leha....
tp xde gambar lak kat AU2...
kebetulan rmh makleha depan surau je..
so...yg lelaki solat jumaat di surau rmh mak leha....

jam 3.30 ptg...
dr keramat kami ke Bandar Tasik selatan pulak beraya rmh mertua aku (mak hubby)
thn ni ibu pun xkemana.... semua anak dia beraya di rmh menantu
tp yg ada kat KL ni mmg akan dtg beraya gak rmh ibu...
still xunyi rmh ibu ni

tq ibu...

dr rmh mertua aku...
kami ke Jalan Klang Lama utk beraya rmh mertua adik aku Siti lak
kat sini ayah mertua siti masak Mee hailam spesel tu...
kat rmh mertua siti lupa lak snap gmabar...

jam 6.30 ptg kami pun gerak pulang...
sepanjang hari dr jam 7.30 pg ke 7.30 mlm kami betul2 beraya n manfatkan sepenuhnya raya pertama...
sbb hari raya kedua semua org blk kampung di muar...
aku sebenanryer plan akan follow sama2 berkonvoi ke muar..
muar ni kampung mak aku....
siap dah booking hotel bagai...
tp sbb syfqah msk wad...terpaksa batalkan booking
jadi....hari raya kedua..
semua org balk kampung...kami buat apa ye???
nnt smabung next n3...
daaa

No comments:

Related Posts with Thumbnails