Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

selamat bekerja semula, cuti dan puasa ganti/sunat

salam hari isnin semua...
wah......masih ada yg bercuti tu....
mcm aku dah lama sgt cuti...sblm raya lg dah cuti 
pasal kes syfqah masuk hospital aritu kan...
ni pun esok selasa cuti blk sehari....selagi sekolah n taska xbukak
kena la cuti jaga anak kat rmh
esok hubby lak gi keje....
kena la bergilir cuti..

mcm aku this year terasa cuti cepat habis
ni baru setengah tahun cuti tinggal 5 hari....dari 22 hari tau....
aduhai....last year ada bwk 2 hari xsalah baki cuti
bukan pe...
aritu gi umrah dah pakai cuti direct smapai 9 hari
awal tahun yg syfqah msk sekolah pun cuti lagi
pastu bercuti awal2 tahun aritu gi mana ntah
dgn adik ipar kawin lg
dgn bwk mak gi check up lg....
pastu syfqah msk wad pun aku dah burn cuti smapai 3 hari
cuti raya ni je dah abis 3 hari...

aku jarang bercuti kalau x ye..ye
sbb perkara kecemasan mcm ni lah
anak sakit bagai....
tu yg kalau aku tgk kengkawan blk kmpg amik cuti seminggu
bestnyer hidup...
aku xla...
sbb dah tau kondisi anak2 mcmmana
dgn hubby kang tetiba dpt offer offshore ke
mmg xberani cuti sesaja
tp bila hujung thn,,,,,,
ada baki byk lagi....
untung disitu
aku suka hantar baki cuti aku masuk ke faedah persaraan
so far utk aku yg br 9 tahun bekerja tetap ni....
utk cuti faedah persaraan aku dah dpt kumpul 60 hari.....
ms anak kecik2 dulu selalu masukkan cuti smapai 9 hari setahun
ni anak dah makin membesar...
anak msk sekolah...anak sakit....or cuti sekolah xde org jaga anak...
and nak bercuti2 malaysia ke....
mmg byk pakai cuti rehat...
skrg ni kalau mskkan pun dlm 3-4 hari je....
yg lain aku bawa cuti ke tahun hadapan
at least nmpak la kelayakan cuti tahunan tu jadi 23 hari ke....
xabis xpe....habis tu yg susah hati

eh,...dah n3 pasal cuti lak
ok la....pada yg dah stat keje...
jom bekerja ye...ni curi ms sikit taip n3
aku dah stat posa ganti + sunat syawal
baik buat awal2....aku mmg xpernah ganti puasa selain dr bulan syawal
sayang pulak kalau kita sia2kan pahala puasa sunat syawal berlalu mcm tu je
lg pun tgk kengkwn opis x blk keje lg...
dok pun sorang2 je kat opis
senang la nak tahan gelora nafsu mkn ni
cer kakak2 opis aku blk
dijamin mcm2 mknn ada
kunun eksen xmau mkn...
sekali diaorg panaskan rendang....kuah laksa..
xpun sup ke....kuah lodeh ke
mmg tergugat iman

insyaallah...this year cuti puasa dlm 8hari
berat dpt turun ms puasa aritu dlm 6kg
tp lepas 3 hari raya naik blk dlm 1.3kg...
kenala maintain diet
masih byk kena buang....byk sgt
gmbar raya still nampk aku gemok sbb berat masih lg 70++
sebelum ni berat below 69kg
contra nmpk lemak di pipi, peha dan lengan
mcm badang aku rasa....

ok la.....pd yg kat kmpung...
selamat beraya ye
nnt citer raya aku cr ms taip ye..
daaaa

2 comments:

mummy_ayu said...

sama la kita Iela..Ayu pun dah start keja. cik abang semalam lagi dah keja, so Ayu pun keja la.. kesian kawan2 opis kampung jejauh, Ayu dekat jer..
:-)

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

CH pun dah kerja hari ini.. cuti awal sebelum raya tu hari sebab giliran rumah suami di kampungnya.. lagi pun ramadan tak sempat berbuka puasa bersama..
Selamat hari raya Ilah :)

Related Posts with Thumbnails