Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

home tuisyen vs kumon?

salam jumaat lg...
tghrini xkemana..
pulun taip n3 seketul dua...haha
td dah citer luahan perasaan rutin hidup kini...
ada lg....byk sampingan sbb byk naw berubahnyer...
tp aku syukur sgt byk2 pada Allah..
sungguhpun laki aku jauh...
dia tau aku sorang2 nak handle anak2..
dia seboleh n sedaya upaya xnak nyusahkan aku...
kalau yg agak2 menyusahkan aku sendiri pun sbb aku yg cakap aku ok nak buat..

thats y still last year anak2 gi sekolah aku xperlu tunggu diaorg kat transit lg...
cari terus van yg boleh hntar anak2 blk terus ke depan pintu pagar rmh...
supaya aku dah kat rmh n boleh siap2 mandi n msk utk mkn mlm..

dan lg satu...tentang tuisyen anak...
aku n suami mmg sepakat utk berikan irfan n syafiqah tuisyen..
aku mmg xmampu nak ajar diaorg sbb aku garang mcm mak rimau..
kalau aku mengaum je xpe lg..
masalahnyer..aku ni hot temper!
dah mengaum siap cakar2 lg....ko paham???haha

budak2 bukan dpt apa yg diaorg belajar....
silap2 boleh hilang terus ilmu yg baru nak dpt sbb aku stat marah2 kalau xdapat or diaorg xpaham aku ajar..hoho
aku dah jadi rimau...diaorg jadi tikus...
makin kecik..makin kecik diaorg duduk lepas kena marah...
last year aku daftarkan syfiqah n irfan kumon...
diaorg amik maths..lagi pun syfqah mmg lemah subjek math...
nak amik sekali english tp kumon sendiri x galakkan sbb kumon byk giler homework
lg pun ms tu hubby ada boleh hntar n jemput budak2 mlm2..
xde la aku terkejar2 kehulu ke hilir..

thn ni xleh buat dah...
thats y since last year aku dah stat cari cikgu yg buat home tuisyen...
hubby kata asalkan anak2 dia dpt belajar dgn baik n aku xpenat nak kuar msk hntar anak ke pusat tuisyen malam2...
tu yg berusaha cari cikgu gak tu....
alhamdulillah...dapat pun cikgu tuisyen..
buat masa ni ada anak kepada cikgu tuisyen.... dia medical student
nampak ok la mengajar...
budak2 ok je dgn dia..
indian teacher..mmg speaking all the time....
aku suruh dia ajar subjek english n maths utk irfan n syafqah...





cuma aku tgk irfan masih lom boleh adapt dgn timing persekolahan skrg..
jam 8.30 mlm biasanyer dia mmg xleh bukak mata dah...
penat sgt kat seklah...
mlm nak study n tuisyen lg...
harap dia boleh biasakan diri nnt....

kaedah pengajaran kumon mmg aku suka..
nampak ada peningkatan dlm kaedah pengiraan diaorg
tp aku xmampu nak kuar msk gi hntar diaorg skrg...
so...terpaksa stop kumon..
apa2 pun....tq to my hubby yg byk membantu walaupun jauh...daaa

3 comments:

mummy_ayu said...

bab tuisyen ni..Ayu lum lagi. ada gak survey..but...lum mula lagi..

Iela Fazielah said...

dah boleh mula dah ayu awal2 tahun ni....

Alyyani Anuar said...

betul kak. bab tuisyen ni mmg kalau boleh semua kita nak hantar, kalau dapat extra class, swimming ke taekwondo. tp yg tak daya bab nak mengantar mengambik tu la. saya mmg bila start sekolah ni hidup atas jalan je. kadang tak balik rumah pun settle semua kat dalam kete. solat kat kumon then kena pegi tuisyen lain lg. akak ok masak2 saya dah lama x masak kak. aku humban semua frozen food dalam air fryer je. tu habis rajin dah tu. adeh...

Related Posts with Thumbnails