Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

kisah imran lak masuk sekolah tadika

ok...
ini kali cerita pasal imran lak masuk sekolah tadika...
dulu pun sekolah...tp tu kita panggil playschool...
playschool ni belajar tp sambil bermain...
jadi...anak2 umor 2 -4 thn ni xde la dok diam2 asyik tgk tv je bila dok kat nursery...
selain dr belajar baca doa n hafal doa2 harian...
kat playschool anak2 buat mcm aktiviti sambil belajar...

bila dia masuk 4thn this year...
imran aku pidahkan masuk ke tadika pulak..
kat sini ada byk sikit belajar..
dah boleh la stat pegang pensel semua..
dah boleh ngaji iqra sekali...
tp dah tukar rmh....pindah ke bangunan baru area klinik qistina sana...
agak leceh pada aku kalau dok rmg kedai ni...
benci sbb kena parking n turun kereta...tekan bell bagai..
dah la kita rushing nak gi keje..
kalau dulu dok rmh senang sikit...
cikgu tunggu depan pagar je.... berhenti ngam2 depan pintu pagar...



ok...utk tadika imran kena pakai baju kaler oren pulak...
hencem imran..
pagi2 nak gi sekolah punyer semangat..
tgk abang n kakak gi sekolah....hepi dia...
tp bila dia sendiri gi sekolah...
nangis lepas naik tangga...
pelik kot....sekolah baru kan..
tp byk kwn2 dia dr playschool yg msk tadika gak...
dia je msk lambat....
kena pulak cikgu baru...
xjumpa lg cikgu naimah...peluk kaki papa xlepas ko...



ni kawan2 imran....ada kat 5 org yg sama palyschool dgn imran upgrade ke kelas 4 years
masing2 tgh tgk tv...dgn owner taska Cikgu Asiah

 suasana sekolah baru imran
tempat aktiviti

tempat simpanan beg

ms ni....
dia dah buat hal...
pegang kaki papa xmau lepas..
lepas tu aku terpaksa angkat dia nak bg kat cikgu asiah...
melalak2 ok



aduhai...
bila mcm ni aku mmg xtunggu lama la..
nnt susah cikgu nak handle..
aku nyorok jap tepi bilik n amik video dia nangis..
mmg puas cikgu pujuk...
pandai la cikgu nnt..
then terus gerak bersarapan pagi dgn hubby...

tghari tu tanya cikgu imran ok dah...
ms naik ke tingkat atas utk mandi n tido....
dah ok dah..
kata cikgu.dialah juara..... juara byk ckp...haha...



2 comments:

nadiah hanum said...

selamat bersekolah..:)

Sh!k!N said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts with Thumbnails