Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

ICE CREAM SUMI....

nampaknyer gejala buat ais krim sumi di sna sini ye
aku ni xla beriya nak buat...
tp tgk2 ada byk la sumi kat rmh ni...
kebetulan.
stok susu cair n susu pekat manis mmg snetiasa ada
boleh la buat

tp plastik ais krim malaysia tu xle pulak beli....
bila mood rajin dtg..
terus nak buat..
jadi...menggunakan apa yg ada..
aku keluarkan bekas ice cream tupperware ni..
mmg xguna pun...
beli utk buat koleksi..
nak buat ais krim selalu takut kang anak2 batuk teruk..
tu yg simpan je..



jadi..
lepas siap...
budak2 xsabar nak mkn...
tunggu semalam....
esok tu dpt mkn...memasing suka
hebat benar kalau dpt jumpa sumi tu...
hai la anak...
sekali sekala boleh la...
bekas ais krim ni xbyk....ada 8 bijik je..
jadi....aku buat jugak la ais krim dlm cwn tuperware kecik2 tu...
tp kena mkn dgn sudu lakan....

imran mlm smlm nak mkn ais krim
berguling2 nangis nak mkn...
ak lak....selagi dia xmkn nasi aku xmau bg..
dah pujuk2 baru nak mkn nasi tu....



lepas tu tuntut janji ko...
kasi mkn...
lepas mkn badan dah penat kot.... sbb nangis tadikan...
terus tertido...
xsmapai sejam muntah... n batuk2
tu yg malas kasi diaorg mkn ais krim tu...
sib baik irfan n syfqah ok...
cara nak abiskan cepat eskim tu mmg aku la kena pulun kaw2...haha

 ok dahhh

7 comments:

Nad MamaZN said...

viral eskrem sumi ni..
teringin gak nak buat.. tp bila dah buat bebudak ni mula bukak tutup peti ais. selagi x abes selagi tu nak makan eskrem jek. nehi nehi hehe

Rizziela said...

mmg tengah viral kan... say buat gak.. tp dalam plastik ajer.. bukan anak2 ajer suka..mak dia pun suka sama

Iela Fazielah said...

Betul tu nad...selagi xabis..mmg bukak tutup peti sejuk la...siap bilang lg nape tinggal..bgn tido pagi2 terus nak mkn....

Iela Fazielah said...

Rizziela...itu pasti...mak mesti suka... kwn opis siap niaga lg eskrim ni...sebtg 50sen

Iela Fazielah said...

Rizziela...itu pasti...mak mesti suka... kwn opis siap niaga lg eskrim ni...sebtg 50sen

Iela Fazielah said...

Betul tu nad...selagi xabis..mmg bukak tutup peti sejuk la...siap bilang lg nape tinggal..bgn tido pagi2 terus nak mkn....

adianiez AIDA said...

anak2 aida x boleh makan sumi.
aida x galakkan sebab perwarna.
diorang memang x dpt merasa la aiskerim viral ni :)

Related Posts with Thumbnails