Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Hadiah untuk bday girl n boy mac thn ni


Hmmmm...
Syfiqah dan pun msk 10 thn dan imran dah pun masuk 4 tahun..tahun 2016
Pejam celik kejap je ms berlalu...
Memasing dah besar...
Mmg mencabar nak mendidik anak2 nak membesar ni...
Mana nak urus pakaian, pelajaran dan sosial hidup...
Yala...dah besar, dah sekolah...nak berkawan
Badan pun makin hari makin berubah
Syfqah sgt besar badan dia...
Berat dia dah cecah 49kg dah di usia 10thn ni...
Tinggi pun dah 145cm...
badan besar..tp minded masih budak2..huhu
Biasalakan...

Imran lak...dah 4thn alhamdulillah...
Perbendaharaan kata dia dah makin berkembang...
Tp dia ada 1 sifat yg sgt suka mengamuk
Maksudnyer...bila dia marah..dia kan campak or tendang benda...
Aku selalu tegur tp agak xjln...
Mungkin kena cara lain kot...
Kalau dia masih xkawal baran dia mmg bahaya ooo..abis hancur brg kat rmh nnt

Utk potty training...
Alhamdulillah..sepenuhnyer dia xpakai lampin dah
Even tido mlm
Dia dah pandai kawal kencing la tu..
Tp mesti suruh dia kencing b4 tido n xleh bg dia minum berat2 b4 tido..
Kang ada yg terkucil gak kang..
Jenuh basuh cadar n comforter..

Utk persediaan bday tu mcm ada perancangan...
Tp perlaksanaan tu mcm xbersungguh..haha
Nnt2 la... kalau rajin

Ok...utk bday present..aku xtau nak bl apa
Budak2 nak playdoh..
Aku xbape gemar diaorg main playdoh sbb kotor n comot..
Tp dah memasing insist..aku blkan jugak
Tp suruh kakak n adik main kongsi sama...
Jadik la...






Utk kakak..another bday pressie dr aku..
Aku blkan dia 2 pasang kasut baru
Thn lepas bg kasut sckechers..tp dia xgemar pakai...
Lgpun kaki dia cepat panjang...
Hopefullyxpanjang lg sbb saiz kasut dia dah sama dgn saiz kasut aku..
Saiz 8 ko...hambik
Cuma kaki dia jenis lurus tu...
Kaki aku lak jenis kaki itik..
Jadi syfqah ni aku xde mslh nak blkan dia kasut jenama apa pun..
Aku yg bermasalah nak bl kasut
Xleh pakai kasut murah...haha
Ngengada..
Tp serius..xtipu



Ok ni hadiah utk kakak...
2 pasang kasut...
Buat jln2...nnt kasut raya bl lain kalau ada offer lg ye...
Hapi bday to imran n syfqah..
Nnt papa blk dr miri..adala kot hadiah lain papa beli...
Daa



No comments:

Related Posts with Thumbnails