Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Kisah puasa ramadhan 2016

Assalammualaikum semua
Lama xbersiaran
Sgt2 rindu kat korang...
Mmg xberkesempatan dah jengah blog
Fb pun sambil2 je...
Sejam bln mei dulu keje aku dah sgt2 byk2
Sejak partner pindah jabatan
Workload keje aku sgt melambak
Tp bagus....ada kap ba ra kap ta nun di situ
Waktu keje kita keje pulun kaw2
Tp sayang cukup ms kena blk
No more stay back or OT
jadi keje xabis bwk besok n esok n esok
Huhu.... (sambil lap peluh didahi)
Maklumle...awak skrg dpt status ibu tunggul...
Kena rushing blk awal jemput anak
Kenalak bln ramadan ni taska jam 6 dah tutup....
Blk nak kena msk....
Bln rmadan ni aku xbape galak nak mkn luar sbb takut anak2 sakit
Biar bersusah skrg...jgn susah dikemudian hari...huhu....
Every year nak raya anak msk spital
Trauma sungguh aku rasa....
Nyawa anak di hujung tanduk...takut wei...
Penat ngandung n bela dr kecik
pastu kena marah dgn doktor mcm kita saja nak bg anak sakit lak... sentap mak tau..


Ok....citer pasal bln ramadhan
Alhamdulillah..dimulai dgn ceria
Walaupun xdpt pun walau sekali bersahur n berbuka dgn suami...
Tp kami redha n ceria
Ptg ahad seblm 1st puasa suami dah blk miri semula
So mlm 1st ramadan kami tgk pengumuman puasa di tv n terus ke surau utk solat terawih pertama ber4...

Utk puasa irfan tahun ni...
Alhamdulillah... utk 3hari pertama...
Asal blk dr taska ptg lg sejam nak berbuka dia menangis  kehausan
Bkn kelaparan....
Nasib baik waktu cuti sekolah
Masuk hari keempat puasa dah ok dah dia..
Xde nangis2 dah...
Minggu ni dah stat sekolah...
Dia ok je
Cuma suka tanya 'skrg dah pukul berapa mama?😅😅😅
Lama lagi ke nak buka puasa...😁😁😁
Ala sian



Syafiqah lak....1st day puasa dia period
Xpela.... cuma selalu remind dia...
Nnt jgn lupa ganti puasa
Budak baru nak belajarkan....
Syfqah this week dah stat puasa..dia ok je

Imran lom stat lg.
Tp memanjang sakit...
Entah dsri mana ntah dpt sakit berjangkit
Tp dr info cikgu..yg chicken pox tu mmg ada pembawa dia
Kemudian satu taska kena jangkit ko...
Sabar jelah

Utk penyediaan sahur aku mmg msk nasi la
Ada gak roti telur or roti paratha instant
Tp biasa nasi sbb berbuka aku selalu sediakan mee or meehoon
So dah berbuka lite2...sahur kena heavy sikit
Biasanye budak2 bgn sahur xde mslah cuma merungut ngantuk jelah

Adik imran bgn sahur ikut mood
Tiba dia bgn awal...dia join sekali
Hari dia xleh bukak mata..dia xjoin la


Irfan kalau dpt pekena sup n tomyam mmg bertambah la dia mkn...

Insyaalah this week hubby blk...
Plan nak soping brg raya sikit, kepek n msk2 mee kari spesel

Oh ye..utk terawih aku gi surau seminggu sekali or 2 kali
Yg lain aku solat jemaah terawih kat rmh je
Risaukan imran yg xleh dok diam n suka dok luar pagar surau
Kang ada yg hilang kang...eh..xmaula
Sekali sekala ok la..
Dpt jumpa jiran2 kan...

Ok da...sekian n3 awal2 puasa...
Xtau citer tgh puasa camnelak....daaa

No comments:

Related Posts with Thumbnails