Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

jelajah jiran paragon 2016

salam hari rabu semua...
huiiiii..bercinta mak nak taip 1 post
malas bukan main...hihi
dah nak abis syawal dah ni...
nak kena masukkan jugak kisah beraya dgn jiran2 ni
aktiviti wajib tahunan since 4thn lepas...

cuma this year sambutan agak hambar...
ramai xjoin sbb semua nak kuar beraya ke rmh org..haha
lebih kurang kot...aku agak je...
yg mengandung je 2 org..semua mabuk2...xlarat..
jadi tahun ni yg join cuma 4 rmh...
host wajib mestilah aku, then kak yani, nomi dan ummi...
tp this year...join lg jiran baru sorang kak Ita..
tp kak ita join beraya je.... kami x pergi rmh kak ita
walau pun tak ramai...
boleh tahan kenyang smapai mlm ko..hihi

this year sbb ramai xjoin..aktiviti stat jam 11pgi..
mula dgn rmh kak yani dulu..
menu tahun ni dah pesan pada masing2..
simple je..xyah heavy2..
janji dpt jln2 raya...
borak2...rindu weh kat jiran
dok sblh2 pun xdann borak...
semua sibuk sejak anak dah ramai...dah sekolah..
memasing blk keje terus nak masak..nak mandikan anak
kang mlm berkejar hantar anak nak gi tuisyen lak
nak tgk anak buat keje sekolah
haaa....mmg xdann nak lepak2 depan rmh mcm dulu
tp tu eceli aku la tu...smapai kata kak Ita.... dia ingatkan aku dah sombong
mana de kak... ila ni mulut murai ok...
jumpa org mmg kaki borak....tp sbb xsempat je

so...aktiviti jln2 raya bermula dgn rmh kak yani
dia jamu kami dgn mee sup tulang
marbeles ko!!!
walau pun aku bkn penggemar sup tulang... tp mee n sup aku leh mkn
syafiqah n irfan la mkn kaw2...
diaorg kalau bg sup tulang...mmg peminat setia..



kami di rumah kak yani & abg yan

with kak yani

ok..lepas rmh kak yani...
kami ke rumah aku lak...
kali ni rmh aku rmh ke2...selalu tu asyik rmh last je...hihi

simple2 je hidangan aku
kali ni masak mee kari lak...
asyik laksa je...lain sikit dr kebiasaan
tambah dgn sagu gula melaka dan brownies kedut

ni air sirap selasih je.... simple..haha

gamat bebudak...

kami mak pak pun sama...


jemput makan ye....eh dah habis pun...
borak ala kadar..jam dah nak msk kul 12.45 ko..
ok...gerak ke rmh ke 3...
rumah nomi lak..

rumah nomi n adip spesel...diaorg siap buat openhouse
ada org bakar ayam lg ko...bbq

tuan rumah dgn menu laksa johor dia....hebat...
aku gak xpernah cuba masak laksa johor lagi



kat rmh nomi ada laksa johor...baek punyer...sedap ko
sbb rumah adib ramai org dtg...dia buat openhouse..
so..kami lepak dlm stengah jam sebelum meneruskan misi ke rumah terakhir di rumah ummi...

kami makp pak jln kaki je..
budak2 sibuk naik beskal

tu syafiqah sibuk bersalam nak dpt duit raya...haha

ok..next rmh ummi...
aku suka gi rmh ummi sbb rumah dia meriah dgn makanan...
xcaya??
jom tgk...

penuh meja dia.,..
kata dessert simple...
sekali dgn sate, kek coklat ni ha...
ada bubur ayam,..


ni hidangan pastri dia....ada mini pavlova lg..
mini pizza dan air yg oren yg sgt tempting...


cak...kami di rumah ummi...
terima kasih ummi..
majlis tamat dlm jam 2.30 ptg...
adik ipar aku dah samapi rmh...nnt sambung citer mkn2 raya lak
kebanyakan semuanya lepas abis program ni terus ajak sedara mara mai dtg rmh mkn...
dah masak2 kan.....
ada jiran2 dekat leh la mkn sekali....

pada semua jiran2 yg sudi spend masa sama2...sayang korang ketat2..
pada aku xkisah..sapa ada join tu yg penting...
mknn ala kadar pun xpe..kalau masak lebih2 tu rezeki namanyer..
yg penting.... time2 mcm ni la dpt jumpa jiran2 n borak...
yg xsempat nak join...insyaallah..tahun depan kita kumpul semula ye...
i love Paragon 202


2 comments:

Norhayati Mohd Isa said...

Betul tu Iela..
Selebihnya nak borak2 kan..
Bila hari biasa sibuk nak mengurus anak dan keluarga..
Balik kerja terus ke dapurkan..

Memang meriah rumah umi dgn makanan tu Iela..
Dah macam hotel deco nya tu ..

Iela Fazielah said...

ha.... kan...rmh ummi mmg meriah mknn....siap bg ila sebekas pavlova utk jamu adik2 ila pulak... dia mmg sangat rajin memasak

Related Posts with Thumbnails