Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Bercuti di Langkawi (Part 6): Laksa Ikan Sekoq Jln Airport

Assalammualaikum...
Wah..xpernah dibuat dlm hidup dik taip n3 byk part pasal gi bercuti..haha
Selalu aku cerita xpernah abis pun..kiki

Ok.... cerita pasal part mkn laksa ikan sekoq
Serius mmg sedap...
Mcm2 review org bg...
Tp mmg best ok...
Nak cari tempat dia pun xsusah...
Ms aku gi aritu...aku ikut jln padang mat sirat sampai ke depan airport langkawi....
Then kami ikut je susur sepanjang jalan di airport tu
Then br nampak kedai mkn ni warna merah dari jauh
Betul2 sebelah landasan kapal terbang langkawi ni mengadap laut
Ms balik br ikut jln susur pantai terus jumpa pantai cenang
That means..nak lg senang...
Dr pantai cenang tu korang jln je ikut tepi laut ke airport langkawi
Lagi dekat
Sbb search dlm google maps xde la pulak...

Cuma ms kami dtg ni ada 2 je lori jual laksa
Kata org or pengunjung lain...selalunya ada byk lori yg jual laksa kat sini
Maybe sebab nak sambut raya haji kan
Ramai yang dah start cuti berniaga
ni gerai laksa ikan sekoq yg kai singgah mkn...



gambar dekat sikit
kami mkn masa balik dr island hopping hari kedua di langkawi
irfan n imran tido dlm kete...
kepenatan....nak kejut xsampai hati..
so...kami bertiga je mkn disini
utk budak 2 org tu...irfna aku bungkuskan laksa n imran aku bungkuskan meehoon sup

kami order 3 pinggan laksa ikan sekoq...
kat sini ada jugak jual mknn goreng2 n fishball cucuk2 tu


tgk ni ha...ikan sekor n telur sebijik


ada jugak rojak pasambor
tp xbeli la...sbb otak set nak mkn laksa je

hidangan aku....dgn ketam, udang hotdog goreng..
laksa sepinggan Rm5 je..
cucuk2 tu sebatang Rm1
pastu order pulak air lemon asamboi...rm1 segelas

xleh thn tgk hubby.....sedap sgt kata dia..
pergi tambah lg sepinggan ko...haha

suasana gi gerai ni...
ada air kelapa lg tu...ramai org
nak mkn tepi pantai pun boleh...


kalau korang ke sini..wajib singgah ok///
abaikan muka aku dah pucat sbb kepenatan...

ni peta ke laksa ikan sekoq......







No comments:

Related Posts with Thumbnails