Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

berkelah dan mandi sungai semasa cuti CNYP

assalammualaikum...
wah...hampir 2 minggu x update blog
mmg saje.....😁😁
bila penyakit malas melanda...
buat2 bodo je xupdate blog...

ok....ni kisah masa cuti raya cina hujung bulan 1 yg lepas....
aku mmg xsangka la hubby balik ms raya cina ni
sbb bila whatsupp video call....
memanjang je dia ckp dia xbalik...
tiket flight habis... meeting x sudah2...
so..mmg xde fikir apa la...
fikir cuti panjang CNY nak gi mana n nak buat apa je dgn anak2 klau dia xde

sekali...hari jumaat tu dia balik ko...
msg bgtau jemput kat putrajaya central
budak2 mmg suka sgt... konun2 buat surprise...haha. 😘😘😊

then ms hari sabtu CNY...
mlm tu ada tanya..ada plan nak kemana2 x esok?
aku just bg cadangan nak gi mandi sungai
budak2 dah lama request....
since pergi fraser hill dulu...
kat fraser hill kaw. perkelahan tu tutup
hampa budak2...terutama si imran...
then hubby kata boleh la..

so esok pg kejut budak2 suruh get ready
aku lak dok pikir nak msk apa utk bwk gi picnic
pg tu sempat la msk nasi goreng n buat sangkaya (roti kukus makan dengan kaya homemade ala2 boat noodle)
dalam jam 11 br bertolak dr rmh...
tgk cuaca cantik je pg sabtu tu

utk picnic aku cadangkan kami msk bbq
guna kuali ajaib dgn dapur portable je
xyah hidup arang bagai...
tp ayam n kambing xde...
terus singgah giant utk bl ayam n kambing marinate..
sekali habis ko...kat giant beratur or nak bl ikan  dan beli ayam sebab pasar borong tutup ...

last2 bl je kambing 1 pek dan ayam siap potong 1 pek...
utk marinate bl sos BBQ heinz


kebetulan tgk murah ko..
gambar kambing n ayam aku dah delete lak..haha

ok..kat mana kami pergi utk berkelah n mandisungai?
kami ke sungai tekala semenyih
aku cadangkan ke sungai congkak
tp bila tgk google maps....
sg. tekala lg dekat berbanding congkak...
lg pun kete livina masih lom servis
hubbu xnak gi jauh2

lama xgi sg. tekala...
last aku dtg 2013 nak mohon buat aktiviti camping utk student BSMM.. tp sg. tekala tutup kes kencing tikus...

ok...msk sg. tekala bayaran murah je...
dewasa rm1 dan kanak2 rm0.50
fasilities tip top...

hari kami pergi tu cuaca mmg cantik
xpanas...xhujan...
Masa kami tiba dah kul 12 tghari tp mcm pg jam 8am...
pengunjung pun rata-rata melayu n india je
cina gi beraya kan...haha


sekitar pemandangan di sg. tekala

budak2 tgk air xsabar nak mandi
kami cari port dulu nak bukak tikar n nak start memasak...
jam 12 weh..perut dah berkeroncong

tgk budak2 mandi...
aku xjoin..malas nak salin baju bagi
hubby turun dulu dgn budak2
aku terus bersila perapkan kambing n ayam dgn sos bbq


then hidupkan dapur terus msk ayam dulu



cantik ayam




suka budak2 ni mandi
hubby yg memasak makanan
aku snap2 gambar lepas tu
oh ye...xlupa ada juga aku bl hotdog n bwk roti gardenia sebuku dari rmh...

adik dah lapar....
naik kejap makan mamee 
then turun sambung mandi balik...

ok....lepas ayam msk..dah jam 1.30 kot masa tu...
semua pakat naik sbb dah kelaparan..
bersantap jap...
kakak mkn dgn berselera

abg n adik xterkecuali...


kambing pun dah msk ms ni

budak2 berendam kat 2 jam lebih la jugak...
jam 3 ptg suruh semua naik...
terus gi mandi n salin baju...
barang memasak aku siap gi cuci kat area toilet... ada sinki belah luar tu
dlm jam 3.30 ptg kami gerak blk rmh...
lega dapat spend masa sama2

ngam2 sampai rmh hujan rintik2
dlm 4.30 ptg..terus hujan lebat
selamat kami dah tiba kat rmh
insyallah lain kali gi picnic lg...😊😊😄



No comments:

Related Posts with Thumbnails