Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Aku dan Diet

bismillah...

aku nak mulakan catitan pasal diet terbaru aku....
saje je dah nak msk minggu ke 2 diet ni br aku cerita..
nak tgk hasil dulu...
kang citer lebih2... past jadi yoyo segan lak...
haha...

tp kali ni mmg berazam sungguh la
berat aku mmg naik mendadak dlm tempoh 3 thn ni...
kira ni mmg berat yg paling berat la sepanjang hidup...
org gi sana sini asyik tegur ckp aku gemuk sgt...
nak diet dari sehari ke sehari xjadi
nafsu mkn yg xleh kawal tu buat aku xjadi2 nak diet

tp tru diet yg aku buat skrg ni...
alhamdulillah...dia mampu buat aku kawal selera mkn..
tq aku ucapkan pada biras aku yg sponsor diet ni utk aku
kalau dah org sponsor..mestilah nak tgk hasilkan...so..kita buat pun bersemangat...

ok....apakah diet aku amalkan skrg..?
nama dia ...


apakah HCG diet??

DHCG adalah hormon yang dirembeskan oleh plasenta semasa mengandung (hormon yang sama dikesan di rumah kit kehamilan). Ia pertama kali digunakan untuk membantu penurunan berat badan kerana beberapa pakar-pakar perubatan menyatakan bahawa wanita gemuk sebenarnya kehilangan berat badan apabila mereka hamil. lebih daripada sedozen kajian perubatan telah menunjukkan bahawa digabungkan dengan diet berkalori rendah dan senaman, HCG meningkatkan kehilangan lemak dan membantu dengan kehilangan inci. HCG digunakan dalam dos yang amat rendah untuk penurunan berat badan. suntikan mingguan 20 unit disyorkan. Lebih suntikan kerap boleh diberikan selepas penilaian semula dan kelulusan daripada anda pembekal perubatan. HCG digunakan dalam dos yang lebih tinggi (~ 140 kali lebih daripada pada suntikan setiap hari) untuk meningkatkan kesuburan. Dalam dos yang kecil 20 unit, HCG TIDAK meningkatkan kesuburan. Walau bagaimanapun, kesuburan meningkat dengan setiap lima (5) paun berat badan! HCG boleh menyebabkan ujian kehamilan positif palsu dalam air kencing sahaja.

Dengan menggunakan gabungan VLCD (diet kalori sagat rendah) dan suntikan hCG, focus Hcg diet pada kehilangan dan mengekalkan berat badan demgan mengalihkan pengambilan vmakanan seseorang kepada 500 kalori semasa mengambil setiap hari suntikan hCG atau Human Hormon korionik Gonadotropin. Gabungan ini membantu untuk menetapkan semula metabolisme seseorang untuk memastikan penurunan berat badan jangka panjang.

Diet hCG pada asalnya dibangunkan oleh Dr. A.T.W Simeons untuk membantu secara klinikal, pesakit obes dengan cepat kembali ke zon berat badan yang lebih selamat bagi mengekalkan kesihatan
 yang boleh membawa mautsyarat-syarat. Penyelidikan selama 40 tahun dan beribu-ribu kes yang dijalankan oleh Dr Simeonstelah membawa kepada konsep diet hCG, yang bertujuan untuk menjadi lebih sihattafsiran dan pelaksanaan penurunan berat badan dan bukan semata-mata kosmetik,diet hari ini lebih-hyped. Tidak seperti diet arus perdana lain, refocuses hCG dietperhatian seseorang kepada bahagian yang lebih kecil, makanan berlemak kurang, kurang lemak produk topikal danrutin berstruktur yang menggalakkan lebih jangka panjang berat badan. Ia bukan diet yang hanya untuk tujuan yang  kehilangan berat badan untuk kelihatan baik.




aku mula diet HCG ni pada 17.02.2017 dengan pembilan 1 suntikan sehari..
tp nak stat diet ni mental fizikal dan fulus kena betul2 prepare



sebab apa.. diet ni mengkehendaki kita amik makanan serendah 500kalori sehari je (VLCD)
dan makanan dia juga sgt terhad..
tp melalui diet ni mmg kita lansung xde rasa lapar or pening
diet ni jugak xmemerlukan kita senaman...
mknn kita ambil ni pun betul2 nak cover tenaga harian
dah masuk hari ni hari ke18, aku dpt simpulkan...
senaman xdiperlukan ok..ia buat korang cepat penat
tp hasil dia mmg superb!


apakah persediaan sebelum diet HCG
ok..part preparation mcm aku sebut tadi...
selain makanan tertentu yg dibenarkan..
korang kena la sediakan penimbang sbb nak tgk progress harian 
even makanan yg kita nak masak pun kita kena timbang tau..
sbb cth setiap meal seperti dada ayam yg dibenarkan hanya 100g utk setiap meal...

selain tu... sediakan jugak pita pengukur,,,,b4 stat ukur la mana yg patut
dari saiz pinggang, dada, pinggul, perut, lengan dan peha...
kita tgk perubahan selepas 20hari diet
kalau korang risau craving gula...beli la siap2 stevia
sbb utk minuman, kita boleh minum kopi dan tea sepanjang hari
nak sedap bubuh la steavia.
mcm aku xbape minat kopi, mmg minum air kosong je...haha


apakah makanan dan menu sepanjang diet hCG? 


untuk diet ni...makanan dia hanya ada makanan tertentu....
apakah dia...lihat bawah..







so...korang dah tau sikit pasal diet HCG ni...
dah prepare mental fizikal...
then baru leh mula...haha
ok nnt sambung next n3..

kotang juga boleh rujuk di youtube dan web berkenanan hCG diet ni..
leh klik sini https://hcgdietinfo.com/



2 comments:

I am LZ said...

Selamat berdiet lela..
Semoga mencapai target yg dihajati..

mummy_ayu said...

caiyok caiyok Iela!!
Ayu pun dok on ff jer diet.. he he.

Related Posts with Thumbnails