Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Masak-masak: Granola with almond cookies

bismillah...

saje nak kongsi resepi granola almond cookies..
bkn aku beriya2 nak msk cookies ni..
tp pasal aku tgk hubby bwk balik granola almond oat ni...
dah dibeli kat miri, bwk balik dah kat seminggu lebih..mkn xpun
tu yg dia ckp nak mkn..makan la
tp bila rasa sgt manis sbb granola ni with honey...


bila belek2 pek granola ni siap ada resepi
resepi cookies...
apa lg.... butter anchor pun mmg ada stok dlm fridge...
jom buat operasi masak2 la..
bahan2 pun senang...


sukatan senang sbb dia pakai cawan je
pastu xpakai telur n hanya pakai air sejuk...
best ok

utk cara memasak...:

masukkan semua bahan butter,  gula halus, gula perang (resepi letak maple syrup aku pakai gula perang je), vanilla essence , gaul or pukul sampai sebati ..
then masukkan air kosong
granola oat dan tepung..
uli2...siap 
sudukan pd dulang pembakar..
bakar 350  selama 15 minit





dapat dlm 4 dulang pembakar..
sementara tunggu membakar adunan boleh simpan dlm fridge utk elak cair n lembik






sedap sgt..leh buat lg nnt....



1 comment:

- dieyana - said...

rajinnya ila... sedap tu, crunchy...

Related Posts with Thumbnails