Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

yaey kipas dah repair

eceli...
dah kat sebulan tiba2 kipas siling kat family hall rosak
ya Allah..kepanasan ko...
dari sehari ke sehari nak call Alpha Malaysia
tp asyik lupa
kipas rosak b4 raya cina
pastu Alpha tutup lama lak tu ms raya cina
last2 hubby kata tunggu je hujung bulan lepas gaji

so...last week aku call Alpha
report kata kipas xjalan...dia mintak no siri model..tp aku xtau...
then Alpha suruh hntar gambar kipas..
senang giler je kot
cuma waiting seminggu gak la sbb ikut kekosongan technician
td tghari technician dtg utk servis..
aku risau kalau moto rosak
tp bila tanya harga still xmahal mana...
risau kalau harga sparepart mahal...xberbaloi lak nak repair
tp kalau nak bl kipas baru...lagi mahal harga dia..
aritu gi survey sebuah kipas siling Baru jenama Alpha utk design lebih kurang kipas lama aku ni rm500 ++ gakla...
lom campur upah pasang....
kalau jenama lain pun sebijik dah cecah RM399....
so far dgn produk Alpha ni pd aku masih ok la....rosak boleh ganti...
sparepart ada...

ok..
ni aktiviti test n tukar brg tadi
mmg aku suruh dtg tghari...dah kita keje kan...

ko tgk kipas meja tu...
itulah penyelamat kami...
tp bila pasang kipas meja tu...
semua berkumpul je kat satu tempat nak rasa kipas depan muka...
kala pusing2 rasa mcm xpuas...haha

skrg ni semua pakai komputer...
nak repair brg juruteknik kena order dan report tru hp...canggih betul
buat keje sikit tgk hp


punca rosak kipas ni pun xtau...
tetiba on xmau jln...
ni mamat ni test apa ntah kejap...
pastu dia amik receiver baru n pasang...
terus jln....
laaaa itu je ke mslh kipas ni..


receiver ni harga dia rm69 je....ok la tu
servis charge pjuruteknik dtg rmh rm53 siap gst
so total RM122 jee

alhamdulillah kipas dah ok 
seronok budak2 blk sekolah tgk2 kipas dah berfungsi
saje je xckp ada org dtg repair....
semua dok tanya..
"eh, mcmmana kipas leh jln balik?"
nak tau imran ckp apa?
"saya buat magic"
bukan main hebat ko ye dik....
layan kan jelah kerenah anak2...
kelakar pun ada....
daaa

1 comment:

mama tisya said...

kipas rosak leceh juga , nk2 skarang cuaca dh mula panas...nasibaik dh ok

Related Posts with Thumbnails