Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Kisah salam Raya family kami...

bismillah..
mengabadikan kenangan salam raya kami sekeluarga
as aku mention..aku masih suka meneruskan tradisi salam bermaafan di pagi raya
seronok dapat salam sambil bagi anak2 duit raya...
dan aku rasa masa salam mcm ni apa yg lahir apa yg dituturkan adalah lebih ikhlas dari hati
sbb kalau nangis pun aku rasa xde fake...
aku mulakan dgn salam anak2...

dimulakan dgn syafiqah salam aku dulu..

kakak...seorang yg xbyk ckp..tp suka luahkan perasaan kat mama
maklumlah kakak dah besarkan..
dia sorang je anak perempuan aku ada...
ramai crush kakak kat sekolah...
sila percaya ok..haha
kalau kakak xde mama lah org paling penat sbb byk keje rumah kakak tlg mama buat
kena balun dgn mama dah selalu sbb kakak suka tido...haha
tp ketahuilah kakak...mama sentiasa sayang kakak
mama pukul n marah sbb mama nak ajar kakak n nak kakak berubah
dia dah 12 tahun skrg..pandai dah masak
kalau nasi tu mama order je suruh dia masak 
lauk2 pun boleh la suruh kakak masak 

tahun ni kakak cuti 7 hari je... okla...
kalau x dulu awal n akhir puasa mesti kakak kena cuti...
even kakak puasa x cukup..duit raya mama still kasi full 😊






irfan asal time slam lentuk2 kepala..comel anak mama
irfan seorang yg caring dan penyenyap orgnya
xckp banyak tp  sgt sensetif
tahun ni alhamdulillah..irfan puasa penuh...
xde aksi nangis2 mcm 2 tahun lepas
agaknya dah besar..abg xde la merengek2 kata penat..
segar je dia...
as usual mama akan reward semua org duit raya cukup 30hari puasa..


mama sayang abang

suka irfan dpt duit raya....

next... adik imran...
budak manja mama ni.....
imran ni walau dah besar tp dia nak tido berteman..
nak ada org sebelah dia bila tido...
sgt caring tentang org lain..terutama tentang mama n papa
kalau papa tu..since sakit...tiap2 hari dia ajak mama n abg kakak dia berdoa...
paling putih antara adik beradik2 n paling hensome
budak byk akal n pembawa rezeki...
kalau gi pasar..org nampak dia pun leh bg duit raya kat tgh2 pasar tau

adik puasa yang yok..tp mama tetap kata adik puasa penuh
sbb dia sahur jam 6.30 pagi..haha
kesian bila kejut adik bgn sahur dia xbgn...
tp lepas mandi jam 6 mama sediakan sarapan n suruh mkn...
lepas tu dia kena puasa...
n serius adik puasa penuh...motivate dia adalah duit raya
adik mata duitan wooo....
selalu ckp..kaalau dah besar sy nak bl rumah baru yg besar, kereta besar n moto batman
ko hadooo??haha
mama doakan adik berjaya dunia akhirat dan apa yg dik idamkan akan tertunai..amin

mama sayang adik

lastly salam dgn hubby
walau pun dia xnak aku paksa jugak.
aku xreti nak salam2 dlm bilik bagai..
sekali salam habis disini...


tetiba mengada mamat ni pakai mask...
xpela la..
aku tau aku byk salah kat dia...
aku byk marah2kan dia
tp aku jugak byk sgt terasa hati kat dia..
lg dia sakit lagi dia byk buat aku menangis n sedih
tp aku doakan dia sembuh dari penyakit dia
aku selalu bgtau diri sendiri...
Allah adalah sebaik perancang..Dia beri kami ujian dengan sakit yg hubby tempuhi...
sebenarnya Allah jugak nak uji aku melalui hubby..
aku redho dengan ketentuan Allah...
jika melalui ujian ni dapat meningkatkan lagi Keimanan aku dan keluarga kepada mu Allah..
aku tempuhi dgn sabar.....

aku ucap terima kasih pada semua org yang sentiasa mendoakan kesejahteraan pada kami sekeluarga dan sentiasa bg sokongan utk aku selaku isteri nak uruskan keluarga sorang2
semoga aku tabah...

hubby cakap..dia byk buat salah kat aku n dia mohon maaf...
aku diam je...xtau nak jwb apa...hati aku masih sedih sebenarnya....
semoga Allah bukakan hati aku utk maafkan dia sedikit demi sedikit...
terus terang aku ckp kat sini...
xkisah korang nak ckp apa....tp kita yg merasakan...
semoga melalui ujian yg diberikan dpt mengubah huby kepada yg lebih baik....

itulah kisah salam raya kami sekelurga...
again gambar wefie kami










3 comments:

- dieyana - said...

Semoga dipermudahkan semua urusan iela n family. Insya-Allah....

Beruntung iela n suami antara insan terpilih oleh-Nya. Ujian dan dugaan yang diberikan-Nya menjadikan kita akan lebih dekat dengan Pencipta. Subhanallah...

Salam hujung Syawal ;-))

- dieyana - said...

ilea, jika tak keberatan, pm no hp iela kat dieyana.

croft said...

Salam Ilah,

Semoga diberi kekuatan menempuh dugaan Allah. Allah maha mendengar kan...

Related Posts with Thumbnails