Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

makan-makan raya bersama family mertua

xabis lg kisah mkn raya
dah ada gmbar dlm hp kita kasi abis kuarkan.haha

ok..kalau tgk ms aku buat jamuan mkn raya aritu xnampak pun family in law aku dtg kan....
sebenarnya jumaat mlm sblm majlis mkn2 esoknya...family in law aku dah dtg dulu dah....
hubby saja buat mkn2 khas utk family dia..
semua disebabkabn perencah mee bandung muar

ni perencah dia...aku amik gambar dari google je
sebekas Rm10


masa 2nd day raya aritu kan kami ke muar...
then bapa mertua kirim perencah mee bandung ni....dah beli lupalak nak hntr kat rumah mertua...
then bila kami mesej cakap nak hantar...bapa cakap xyah bawak ke rumah dia..
tp nanti dia datang rumah n kita tolong masakkan untuk dia....
hubby ok je....

punyerlah excited dia nak makan dan masak mee bandung muar ni...
dia siap beli tulang rusuk lembu n rebus pakai noxxa lg....
boleh kata semua brg mkn mee bandung ni hubby la prepare...
sebab aku keje...hubby mmg tengah cuti sekarang
sehari sebelum tu hubby siap gi memancing udang rimau lg tu buat tambah menu mee bandung dia
dpt kat sekilo la jugak


ha..ni kuah mee bandung dia
aku xbape gemar mee bandung sbb rasa dia agak manis
nak msk perencah mee bandung ni mudah je

Bahan Utama:
perencah mee bandung
air rebusan daging
isi udang, daging, telur 

cara masak:

masukkan perencah dlm air rebusan daging
dan masukkan semua bahan...senang giler..


lepas rebus lama sikit..pekat dah kuah
pakai 2 bekas perencah mee bandung
sebekas rencah ni boleh mkn dalam 6 org
meriah dgn udang rimau, tulang n daging 

sementara menunggu mknn siap msk...
nenek melayan syafiqah n bg tips belajar...
maklumlah..mak mertua aku ni ex cikgu
mak aku pun ada sekali masa ni

imran n paklong layan tgk tv sementara yg lain memasak



tu dia mee bandung lepas disendukkan letak telur sebijik n sawi
yum2...jemput mkn

oh ye..baki sup tulang tu kami buat sup tulang makan dgn nasi n 
separuh udang rimau buat goreng butter
kenyang mlm tu dengan dinner kami yg simple ni



uda pun dtg jugak... cuma wana xde sbb msk wad ada jangkitan kuman kat peparu...
seronok dpt kumpul adik beradik makan sama2...
korang kalau minat mee bandung muar..
leh la bl perencah segera ni
senang nak masak pun.... 

No comments:

Related Posts with Thumbnails