Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Hari Sukan Sekolah SKTU 2016

assalammualaikum semua
bersiaran kita kali ini
saja nak sharekan kemeriahan sukan sekolah syafiqah this year join karnival sukan sekolah ni
boleh tahan byk gak acara dia masuk
n the best part...
utk lumba lari 4 x100 meter...
kakak terpilih dlm final n beraksi ms kejohanan hari sukan sekolah.....
majlis ni diadakan di Padang Sekolah
n serius aku ckp..
dah 4 thn syafiqah sekolah...
inilah julung kali aku attended sukan sekolah ni

sekolah ni suka buat hari sukan pada hari bekerja..
tu satu..keduanya
pelajar terpilih je join sukan ni
kalau xterpilih dlm perbarisan or sukan...xleh hadir...sabar jelah...

on that day aku amik off kejap
nak cuti mcm xberbaloi
kejap je pun...
sekadar dtg bg sokongan...
aku suka bila syafiqah aktif dlm aktiviti
xkisah la sukan ke..nyanyian ke.....bercerita ke....at least ada la point dlm rekod kemajuan dia kan...

irfan dan syafiqah ...
irfan rumah merah sebenarnya... tp sbb irfan xjoin apa2 aktiviti...
dia kena cuti... jadi aku bwk dia gi tgk utk sokong syfqah 
dia pakai tshirt sukan syfiqah yg lama....





kami bertiga tunggu n tgk kakak


aktiviti hari sukan dimulakan dgn perbarisan kontigen Rumah Sukan dan Badan Beruniform
seterusnya ucapan YDP PIBG sekolah dan ikrar sukan sekolah
suka tgk hiasan rumah suka dorang....
paling happening rmh biru la...
tema dia shark (jerung)
smapai perbarisan pun ada jerung ko...

rumah sukan biru (putra)

rumah kuning (wira)

rumah hijau (perdana)

rumah merah (satria)


lepas ucapan...
ada penyampaian hadiah unutk acara awal yg dah dibuat masa sekolah sperti lompat jauh, lontar peluru dll


syafiqah amik hadiah jugak masani utk lontar pelaru
dpt tempat ke 3


beriya2 aku snap gmabr
sekali ms dgr announce nama....nama org lain ko
rupanyer syfqah ganti kawan dia...huhu
sabor jelah/////haha
lepas selesai amik hadiah..
brlah aktiviti sukan lumba lari berlansung
syaifqah masuk 4x100m..past baton 
tp aku xleh stay lama..jam 9.30am aku gerak balik

sblm balik snap gmabar dulu dgn dia

then pesan kat hubby suruh dia tunggu n snap gmbar syfqah ms lari nnt
xkisah la dia menang or kalah
dpt masuk final tu kira laju lah kan
ni final berentap antara yg terlaju

ms lumba lari ni...
team syfqah kalah...dpt no 4
tp xpe....still bangga dgn kakak sbb dpt join hari sukan
tahniah kakak

oh ye..sempena hari sukan malaysia lak..
sekolah ada buat perlawanan bola jaring, bola baling n badmintan xsalah
syafiqah jadi player bola jaring
guess what...dia jadi shooter ok (GS)
n team dia menang johan...alhamdulillah
aku main netball pun jadi GD je...haha
ok la dia tinggi kan
harap syaifqah dpt seimbangkan aktiviti koko, sukan n akademik dia
thn depan dah darjah 5 dah..risau pun ada
daa

No comments:

Related Posts with Thumbnails