Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

sepanjang persediaan aktiviti kempen derma darah

aku xtau nak tulis apa..haha
skrg hidup agak bosan..boleh?
bosan part kat rmh sbb xde benda menarik
perkara yg sama je
yg xbosan aktiviti bersabit dgn student2 bsmm
now sedang berlansung aktiviti kempen derma darah
sblm aktiviti..byk gak persiapan yg kami kena buat
cuma sayang xdpt sponsor dari hep
ada problem sikit
jadi just kempen biasa je
xde cabutan bertuah bagai

ok..standard sblm aktiviti kdd biasanya ada aktiviti buat banner
aku suka part buat banner
tp budak2 selalu xsimpan banner
tu yg every semester kena  buat baru

cara aku buat banner pun simple je
since aku student 16 thn lepas...
aku guna kaedah ni
cuma zaman dulu pakai OHP projektor
skrg ni xde lg dah OHP tu..
melukis huruf untuk banner
skrg guna projektor
just pancarkan kat dinding tp pastikan banner dah gantung kat dinding tu
then ko ikut je la tulisan yg ada
makesure bwk pensel n pembaris

dah siap..masa utk mewarna
pakai cat pelaka








\dah siap pun banner
lega....haha
KDD ni yg penting promosi...
ada pembahagian tugas di mana student kena tampal poster KDD di sekitar UPM
n ada jugak aktiviti naik ambulans n pusing 1 UPM utk buat pengumuman..
ala..rakam je suara dlm hanpon
then naik ambulans..guna speaker ambulans,,ko ulang ayat2 jemputan KDD yang dah di rakam..
senang kan???

1 lg..pastikan masa dan tempat sesuai
mcm kat UPM ni biasanya aku pilih hari xde exam..
sbb kalau ada exam biasanya pelajar ni xcukup tido
jadi..kreteria nak derma darah mesti cukup tiod at least 5 jam..
xde mkn ubat2an cth panadol...suplliment vitamin xpe...
n tekanan darah kena cantik
b4 menderma kena mkn dulu...
n berat tu...mesti lebih 45kg...


ni adalah tempat kami akan buat aktiviti derma darah tu...
di foyer dewan taklimat 


nnt masa aktivit aku share ye...
daaa


No comments:

Related Posts with Thumbnails