Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Aktiviti family sekali sekala - berbasikal di wetland

Kisah berbasikal di tmn wetland 
Hari ahad 3 minggu lepas...
Lama betul aku simpan gamabr2 ni
Sibuk u....hihi...

Ok....aktiviti family...
Puas pujuk en hubby join...
Aku dah la bertambah beso...
Kena kawal mkn n byk bersenam ni
Kebetulan kolam pancing hubby tutup...
Dpt la ajak en hubby join..
Katanyer kolam pancing kena banjir kilat...
Ikan dah pening dlm kolam sbb air masin cmapur air tawarkan...
so..bila kolam tutup ada la dia kat rumah...
dptla ajak join kami buat aktiviti sesama..
susah org giler pancing ni.... ms dia dgn aktiviti sendiri je...
kena doa supaya kolam banjir selalu ni...haha

Ok..aktiviti ni 1st time aku buat
Ada sekali aritu dtg nak main basikal 
Tp ms dtg dah jam 5.30ptg
Rupanyer dah xleh sewa basikal
sbb basikal kat wetland ni last sewa jam 5.00 pm je

Yg kali ni dtg pg...
Tp rupanyer stat jam 9 pg...
Kami dtg jam 8pg...semangat nak berkayuh...
Rupanyer lmbt lg...
Dah siap bl nasi lemak...
Kami sarapan dulu
Cuma ms kami dtg ni ada hari perhimpunan taska PASTI peringkat wilayah persekutuan berkumpul...
Gila byk kereta ms ni....


wefie dulu


Lepas sarapan...terus amik 3 bijik basikl utk sewa....
Hari minggu n cuti umum sebuah basikal rm4
Kalau hari weekdays rm2 je sebuah basikal
aku sewa basikal ada carrier utk bwk imran
basikal ada carrier add lg RM2

aku n imran...
suka dia...tp mulut bising
dia xbg akak berdiri ms kayuh...
yela....bila time naik bukitkan kena kayuh berdiri...
menjerit2 dia bising kat aku suruh duduk...

gmabar atas, hubby, kakak n irfan tgh kayuh basikal

1st time aku tgk laki aku naik basikal sejak 10thn kawin n 5thn jd pakwe makwe..haha

inilah basikal yang kami sewa
irfan naik basikal sendiri

15min terakhir kami lepas kat tepi burung flamingo n angsa ni
siap g makan kat angsa ni..
sejam berbasikal...
ok la... penat jugak..
sbb wetland byk bukit naik turun...
len kali boleh naik basikal lg



4 comments:

Rizziela said...

bestnya.. lg best kalau anak2 dpt bawa basikal sendiri kan...

- dieyana - said...

bestnya, rindu nk outing dgn family mcm ni...hihiih.

LadyBird said...

Seronoknye.. Tenang jer nmpk suasana di situ..

Salam kenal sis.. ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜

adianiez AIDA said...

alamak rindu plak nak berbasikal di botanical garden.
tapi tu la ijat da besar.
tak boleh letak dlm bakul.
nak suruh dia kayuh? memang tak la kot.

Related Posts with Thumbnails