Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

kisah beraya ke melaka dan johor (raya ke2 dan ke3)

bismillah...
sambung cerita kisah beraya hari ke dua dan ketiga...
as aku dah mention dlm n3 before ni...
tahun ni raya aku meriah sikit
hubby pun sporting je...follow je..
tp yg penting kena ada perancangan yg betul...
dia xsuka main terjah2..nnt dia bising
so...utk thn ni family belah aku plan nak blk ke muar...
sambil tu beraya rumah Pak Uteh dan saudara mak kat melaka...
kami tido semalam di hotel ddan hari kedua gi rumh pak usu dan bertolak balik ke serdang semula
sempat la aku request kat  hubby nak singgah A Famosa Freeport...
teringin nak tgk dlm tu sebenarnya

ok....layan gambar...

kami gerak dari serdang jam 9 pagi
aku kalau nak jalan mana2..perkara pertama aku buat adalah tgk google maps dulu
nak make sure jalan jemmed ke tak..
ni nak gi melaka gerak pagi2 takut jemmed kat highway..
disebabkan kami gerak pagi...perjalanan ke Alor Gajah amik masa 1 jam setengah je


imran je sedar sepanjang jalan...
kakak n abg dah terlentok kat seat belakang..
eceli plan asal aku gerak dan jumpa akak aku kat tol air keroh...
tp bila kami dah gerak..akak aku dari sentul xgerak lagi ok
then..tiba2 ibu mertua aku maklumkan dia skrg ada kat alor gajah di rumah pakcik hubby Pak Itam
ada majlis pertunangan anak ke-2 Pak Itam
memandangkan family aku dari Sentul xgerak lg dari rumah...
dan jalan dah stat jammed di PLUS Highway jam 11.30 tu...
aku suruh akak aku masuk LEKAS utk elakkan jameed di PLUS
kami lak dah berdekatan dengan tol Alor Gajah..
jadi kami singgah dulu rumah Pak Itam...

cak...

ni masa rombongan lelaki tiba


ni mak cik Yun dan anak perempuan dia...Makcik Yun ni  mak sedara belah hubby

suka je budak2 ni....
dah alang2 dapat beraya rmh pertama di hari raya ke2...
mana cousin hubby yg bertunang tu?? xkeluar bilik pun..
so xde la gambarnya..gambar kami syok sendiri je yg ada...haha

jam 1.30 kami gerak..menyinggah ke masjid utk solat jamak dahulu
dan akak aku masa ni dah sampai ke air keroh...
apa lagi..lepas solat..bergegas kami terus ke rumah makcik di umbai 

ni rumah cousin mak
kemudian..kami ke rmh ke 3...rumah adik angkat mak
betul2 di belakang restoren ikan bakar Parameswara umbai
dan kebetulan family acik Milut ni buat family gadering..
kira kami langkah kananla
dpt makan ikan bakar n asam pedas sedap...hihi

segan nak snap gmabar mkn..
lepas mkn kami berehat jap dalam rmh acik milut



kat rumah ni aku 1st time mkn otak2 ayam
apa nama dia ye.. pepes ayam...
serius sedap..1st time aku mkn 
rasa masam2...tp best

lepas rumah acik Milut..
kami ke rumah bapa sedara aku Pak Uteh Nasir kat Kg. Batu Gajah Merlimau Melaka

aku snap gmabar kat luar je..
xamik gmbar kat dlm...
sibuk menjamu selera sampai lupa

jam 7 mlm kami gerak balik ke hotel..
akak aku, mak, adik aku n cousin yg lain mereka sewa homestay
aku sbb compomkan lambat...
aku terpaksa ambil hotel budged tru Agoda..
so far ok la....semalam Rm98 je...

nama hotel tu BMW Hotel


ini bilik aku tempah...
utk 3 org..tu je yg ada...
aku bertiga dgn hubby n imran atas katil
irfan n syafiqah atas single bed tu..
ala tido semalam je..


selesa hotel ni...nak iron kena iron kat luar..
tp aku siap bawak iron aku sendiri..haha

mlm tu xkuar mana sbb dah siap2 mkn kenyang2 kat rmh pak Uteh

esok pagi raya ke 3.. jam 6pg dah siap ok..
sbb hubby xsabar nak mkn mee bandung muar..
kena gi cepat2 sblm kedai penuh..
budak2 xmandi pun..haha
kalau gi jln tempat org wajib oo jalan2 cari mkn...


tu dia.... mee bandung abu bakar hanipah...
kat tgh bandar maharani

jam 8 pg.... kedai kosong lg
order 4 pinggan mee bandung


sepinggan RM 5 je..
kalau dulu meriah dgn sahyur dan sotong kering..
skrg cenggini je...huhu

beriya kakak n abg mkn...

dah abis mkn...next nak gi kedai kopi saik kee @ 434 muar lak
nak pekena nasi lemak pandan sbb adik imran xmkn mee bandung

kakak depan kedai mee bandung 

adik pening bau kopi..haha
aku beli 8 bungkus nasi lemak kat sini..
2 utk adik n bakinya utk mak, adik n akak aku kat homestay...
dorang xbgn lg... kami je awal2 pg dah berjalan2 cari mkn...

suka je imran...
oh ye..kopi 434 beli gak 2 balang...wajib..stok kat rmh

then kami balik hotel, bersiap n mandi...
operasi beraya rumah pakcik Pak Usu lak...
janji dgn akak aku di kubur arwah nenek kat kg. jorak
kami laki bini di bilik hotel sebelum check out
so far hotel BMW muar ni ok... selesa n murah...

ok kami ready nak beraya
kami siap check out sbb lepas tu terus balik serdang

anak2/..adik xnak bergamabr...haha

ok kami ke rumah pak usu..
dia beli tanah n buat rumah yg sgt comel tp luas..
11 sti time aku sampai kat rmh pak usu..
rumah kampung arwah nenek dah xde dah...dah jual whole rumah n tanah pada org cina..
xde org nak maintain rumah tu


hai

dgn adik aku manja n irfan

ni bila cousin2 aku sampai...meriah rumah...
kami stay smapai jam 1 tghari..
aku xdpt join yg lain nak beraya n naik ke pontian...
adik aku nurul dok pontian..mak nak gi rmh nuyun 
aku terpaksa bali ke serdang sebab raya ke 4 aku akan ke penang lak untuk beraya dgn family suami...

blk dari muar kami singgah beli murtabak singapore dulu
tapau utk mkn malam nnt....
memandangkan dah sampai sini..
aku request kat hubby nak gi menjengah A Famosa Freeport di Alor Gajah
alhamdulillah ms kami gerak balik ni jalan smooth je

samapi di freeport
kat sini aku x snap gmabar...
kedai dan suasana sama mcm kat JPO JB..
cuma xe butik barang mahal mcm coach semua

Freeport A’Famosa Outlet mempunyai hampir 70 jenama terkenal yang dibuka secara berperingkat. Berikut adalah diantara jenama yang terdapat di sini :
  • Playboy
  • Young Hearts
  • Vero Moda
  • U.S Polo Assn
  • Triumph
  • Sacoor
  • Only
  • Melinda Looi
  • Levis
  • G2000
  • Forever 21
  • Esprit
  • Luv Lux
  • Cotton On
  • Chai Fashion Outlet
  • Camel Active
  • Toy World
  • Poney
  • Rip Curl
  • Puma
  • Nike Factory Store
  • Li-Ning
  • Brooks
  • HyperGear
  • Elle
  • Claks
  • Crocs
  • Overmain
  • Hush Puppies

pinjam gambar kat blog mohdzarin.com


ni sblm balik bergmabar kat kincir angin
aku beli sehelai seluar slack voir buat gi keje...

bersama anak2

jam 4 ptg kami gerak balik dr alor gajah
alhamdulillah...kami selamat tiba di serdang jam 6.30 ptg...
highway byk kete tp xjammed...

settle raya ke2 dan ke3...
wlaau pun xbyk rumah kami pergi tp bila dpt jln2 seronok sgt..










No comments:

Related Posts with Thumbnails