Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

kisah pagi 1 syawal 1438H

Bismillah...
lama xbersiaran...
rindu kat blog...rindu kat korang...
blog walking pun x ko....
mintak mahapla.... 😂😂

ok...... mari kita share suasana pagi raya 1 syawal yang lepas
bertempat kat rmh mak kat sentul...
thn ni turn beraya belah family aku...
selalunya kami beraya kat rmh akak aku kat rawang
tp dia kata dia malas nak gi rumah dia...
sian rumah dia xpernah tuannya nak menjenguk...
jadi... kami beraya kat rmh mak kat sentul jelah
rumah ni pun baru je reno sikit...
mak  aku buat bilik utk adik aku ni...
rmh ni ada 3 bilik, 2 bilik besar n 1 bilik stor n agak kecil
sejak kecik kot ali dok dlm bilik kecik...tido atas tilam atas lantai...
skrg kat rmh sentul tinggal mak, abah. alogn n ali je...
yg lain semua dah kawin...
so.. mak kata pecahkan bilik stor kecik tu n tutup sikit ruang tamu rmh ni jadikan bilik ali..
cantik dah rumah....😁

eceli mlm raya aku dtg utk buat pulut palas..
tu mmg aku punyer keje..tiap2 thn sblm raya...
even raya kat rmh mertua pun..
.aku tetap akan blk sentul sehari sebelum raya utk masak n bungkus pulut palas ni...
kalau belah suami aku mmg xreti buat pulut palas ni...
aku kalau raya...pulut palas n lemang...fav aku dan irfan...
n memandangkan raya kat sentul...kami xtido la kat rmh mak
sebab sempit...
kami tido kat rmh je...
jam 5.30 pg kejut anak2 bgn n suruh mandi sunat raya....

siap bergambar dulu sebelum bertolak ke sentul
sbb hubby nak kejarkan solat sunat raya kat surau sentul

rumah aku yg ceria dn carpet baru....
dapat juga aku sambar sehamparan permaidani baru kat carpet prima nilai 3 ms lunch hari jumaat, 2 hari sebelum raya...haha

memasing dah siap
baju hubby, irfan n imran recycle 2 thn lepas punyer..
still muat ok... budak2 meninggi tp xgemok...
kalau irfan n imran gemuk mmg xmuat la...
memula ingat nak pakai bj melayu raya thn lepas..
tp kang bergambar dgn background langsir ni..
nmpak mcm baju melayu n langsir sekayu lak nnt...😝😝
thn ni hubby n anak2 jantan dia xbeli baju melayu baru...
dasar berjimat cermat kata hubby
sbb budged lari kena byr income tax...

kami berdua laki bini...
baju papa sewarna dgn sofa....haha

versi berdiri...

ok..6.45 pagi subuh sepie dah memecut ke sentul

gegar gambar dlm kete

sampai2 adik-adik n akak aku tgh bertungkus lumus panaskan rendang
nuyun msk kuah lodeh
aku tlg susun pinggan je..
budak2 dok tgk tv n kakak syafiqah tgh giler novel..
dok pulun baca novel bonda dia

jam 8 pg papa n anak2 jantan dia gerak gi solat raya
aku x join sbb dah raya awal 5 hari b4 abis ramadhan...
sedih....huhu

jam 9.15 kot.... balik solat apa lg...masa utk mkn la....yum2

rumah comel je....

semua mlm pulut palas...
auni anak buah aku ni vouge giler dgn baju saloma dia


akak aku (bonda), syafiqah n adik aku manja...
tahun ni manja beraya sorang...
anak2 dia dgn bekas suami dia kat kelantan...
2 minggu jadi mak dara....kalau x...
tiap2 hari beg galas (anak-anak) xlepas..tp sunyi la xde anak2 dia yg muka bulat2 tu..

lepas mkn...
sesi salam raya
hubby stat dulu..salam mak n bapa mertua

memanjat si imran kat papa dia

then turn aku

pastu dgn mak

next family siti n manja

then cucu2 lak...beratur memasing nak salam nenek

last family nuyun

lepas bersalam-salaman...
wajib bergambar....
raya tahun ni adik bongsu aku Fadlisyah kena keje
H&M ada received stok..disebabkan ali manager...
dia kena bukak n tunggu stor..seawal jam 8 pg dah keluar gi keje
so..thn ni fadlisyah xde dlm gambar...sedihnya
yg adik aku no 3 mmg xyah masukkan pun..
xpernah sepanjang raya dia ada di pagi raya
asyik la utamakan keluarga bini dia
dari mak mertua dia hidup sampai dah meninggal... 
pagi raya nak tetap balik kampung bini dia
lantak la....
dia sorang je peel mcm tu...


cak...kalau anak manja ada ni..
bersusun cucu ada 8 orang

ha...gambar ni cantik sbb semua pandang camera...
kalau nak tau...gambar ni amik pakai hp samsung J7 aku yang dah retak cerminnya pakai mood selfie ok...letak atas meja beralaskan kotak songkok..haha
hebat x??? haha

ok..bergambar ikut family dgn mak abah
mak, abah, marwan, nuyun n a'ali mirza

mak, abah, nur auni zalikha, acai, nur aulia zalikha dan siti

mak, abah, norazura (manja) dan norazilah (along bonda)

iman imran, iman irfan, mak, abah, adriana syafiqah, hubby zul dan aku 😄
syafiqah dah sama tinggi dgn aku
n hubby berjaya menurunkan berat badan 20kg sejak awal mac aritu


lastly potret raya family AKU


FAMILY SITI

FAMILY NUYUN

DAN KAMI BERLIMA


3 comments:

- dieyana - said...

serius, cantik biru tu iela!

Iela Fazielah said...

tq diana.....

sumysya said...

cantik deco rumah baru...wah,,,nampak beza tul suami da kurus..ilah pun nampak kurus gak

Related Posts with Thumbnails