Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

::DECLARE YOUR LOVE CONTEST::

Kengkawan.... aku berkenan sgt dgn contest nie.... aku nak join!!! bukan pe... bak kata ibu damia... ni story kenangan yg patut aku tulis n mungkin 1 hari nanti akan dibaca oleh anak2 ku.... jadi..... inilah story camne aku declare ngan hubby....

Syarat-syaratnya:


1. ADD URL Link Damia Aleesya & Damia Ayyunie di blog list @ blog roll anda & Anda diwajibkan menjadi Follower http://ibuayahdamia.blogspot.com/ & link semula url pasal contest ni & tepek as a banner di blo g masing2....


2. Contest ni terbuka kepada semua pasangan tak kira yang dah kahwin, bertunang, bercinta atau dah clash. Kalau boleh ceritakan tentang pasangan sekarang lah.(bagi yg tak der blog boleh email ke zamzarina99@yahoo.com)


3. Diwajibkan upload sekeping gambar anda dan pasangan anda sebelum kahwin (bg yg dah kahwin) dan yang belum kahwin gambar terkini ok. Sila nyatakan nama anda & pasangan anda serta dimana gambar itu diambil.

Ni gambar Cik Ila Fazilah & En. Zul yg diambil 6 bulan b4 kami kawin masa pertengahan Dec 2004, seminggu b4 Tsunami disaster... masa ni kami ke Penang menghadiri undangan perkahwinan member course hubby dgn kawan2 hubby naik KTM...


4. Dalam cerita anda, wajib ada isi kandungan berikut:
- tarikh declare
-tempat declare
-suasana declare
-siapa yg declare
-bagaimana declare itu dilafazkan
-yg lain pandai2 tambah sendiri mengikut kekreatifan anda

Okeh, aku nak cite tntg pertemuan aku n hubby dulu ye baru leh cite masa bila kami declare.... actually aku n hubby berjumpa masa minggu orientasi ms kami mula2 masuk Matrikulasi UPM thn 1998... dorm aku (pompuan) digabungkan dgn dorm hubby (lelaki) ms minggu orisentasi tu... lepas dr tu kalau jumpa aku selalu senyum je dgn dia sbb aku n hubby lain2 course. Hubby amik Matrix Kejut, aku amik Matrix Akaun..... masih aku ingat, hubby ms tu mmg dah montel.... aku mmg xde hati dgn dia... tp kwn2 dorm dia suke sgt sakat aku n hubby, ckp hubby kirim slm kat aku n ms tu aku ada pakwe lain... budak course dia jugak..

tu kisah ms matrix la, bila naik degree, aku jumpa semula hubby, tp kali ni kami mula bertukar2 no. h/p... aku dah single masa tu... masa tu aku dok kolej 10, dia suka dtg kolej aku sbb lepak dgn budak2 course dia... mula2 dia call sbb suke2... lama2 tiap2 hari dia tipon aku.... jadinye... lama2 mcm ada 1 perasaan suke dgn dia.... kami selalu lepak kat foodcourt kolej.... ms tu hati mcm tertanye2 ape sbenarnye hubungan aku dgn dia... call setiap hari... bila nampak / jumpa dia hati rasa berdebar.... w/pun dia gemoks (slamber jek kutuk laki sendiri...hehehe)... tp dia cute n aku suke dia sbb kulit dia putih, punyai interest yg sama dgn aku n baik hati (paling penting nih)....

Jadinye satu hari, aku gi ikut kwn baikku Lin blk kmpung dia kat Bt Pahat, ms kat sana Lin ckp aku patut tanya dia ape perasaan dia pd aku... sbb kami selalu jumpa.... aku pun rasa mcm tu jgk... jadi, lepas 3 hari dok BP aku rs rindu gileeeer kat dia, aku balik KL, dia jemput aku kat Hentian Serdang n terus bawa aku gi One Utama....

Masa kat One Utama tu lah kami declare..... masih ku ingat kat tempat duduk betul2 depan butik Guess, dalam suasana yg tenang, xramai org n cukup romantiks, aku ckp kat hubby... "saya nak tanya awak sesuatu......." pastu diapun menyampuk dan ckp dia pun nak ckp sesuatu... kami one two jus ... n gelak... last2 dia suruh aku ckp dulu... aku tanya dia" ape hubungan kite berdua... " sambil tunduk kepala tanye sbb malu... dia pun jwb " sy pun nak tanye awak benda yg same jugak... sbb sy xmau bertepuk sebelah tgn..." ms tu aku rasa bahagia sgt!!! rupanye kami berdua ada perasaan yg sama... jadi nye hari tu 31 Oktober 2000, aku n dia declare jd pakwe n makwe.....

yang paling kelakar, rupanye hubby dah prepare 1 barang dlm kete... ms nak balik dlm kete kat tempat parking, hubby keluarkan 1 beg kertas, dlm tu ada 1 pokok bunga ros yg ditanam dlm pasu kecik... ada 3 kuntum bunga ros yg br nak kembang.... dia bg kat aku.... nak suruh aku jaga pokok tu n siram.... dia kata xreal bg bunga dah petik.. baik bg bunga hidup.... kalau x salah aku, bunga tu hidup 3 bln je kot.... pastu dia gugur n kering sendiri....

So pada ibu damia... amacam story saye???? best x.... sory la panjang sikit kisahnye.... lepas 5 thn couple.... thn 2005 kami pun diijabkabulkan....

5. Pemenang dinilai mengikut cerita yang paling kreatif. Hanya seorang pemenang saja yang akan dipilih, tetapi sekiranya penyertaan amat menggalakkan hadiah mungkin akan ditambah.Bagi penyertaan yang ke-10 akan mendapat hadiah misteri.


6. Juri2 adalah terdiri daripada 2 orang staff ibu & ayah Damia serta 3 orang pelajar cemerlang sekolah ibu dan ayah Damia iaitu PUSAT BAHASA PELANGI.


7. Bila dah siap, tinggalkan URL link mengenai contest ni beserta nama anda & pasangan anda di entry ini.....

http://ibuayahdamia.blogspot.com/2009/08/declare-your-love-contest.html

Pada kengkawan yg nak join contest ni... klik kat banner di atas okeh!!! cepat2... contest tutup 10 September 2009...


2 comments:

Damia Aleesya & Damia Ayunie said...

salam terjah drp saya...

btw ader satu syarat yang tidak dipenuhi iaitu add kan link damia aleesya & damia ayyunie di bloglist....yg lain semua done....

good luck ok......nanti kalau dah adjust kat bloglist tu inform k....senang nak terjah lagi.....

Iela Fazielah said...

ibu damia: sowey la ye.... mlm smlm tgh buat n3 internet line x cantek... pg ni br dpt smbung balik... now rasenye dah complete.... cepatnye ibu damia bace... hehehe...tq ye..

Related Posts with Thumbnails