Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Pisang "Kaki"

Pisang kaki???? kebanyakan org kenal buah ni... tp aku.... serius 1st time aku pernah jumpa... dulu ada la kwn ofis cerita pasal bini dia mengidam nak mkn buah ni ms mengandung... aku bayangkan buah pisang yg mcm pisang biasa tu.....

ini lah rupa buah pisang kaki...


sampai la harini kakak ofis aku ni balik dr. Medan Indon bw buah pisang kaki ni utk makan sama2....(wah jauhnyer dr indon.. mcm la kat mesia ni xde ek??) kata kak ani, kat medan ni mmg byk ditanam.. kalau kat sini byknye kita import je... lo... kok rupa buah ni ada mcm buah tomato da..... mcm jakun aku.. peliks sbb nama pisang tp mcm buah tomato... hidup plak dlm tanah......

jadinye... baru lah harini aku dpt mkn buah pisang kaki ni.... sedap giler!!! mcm epal pun ada rasanye... mcm buah pear pun ada... tp lg sodap la.... anyway.... tq kak ani..... merasa gak ila benda baru lagi... hehehe.. nak cari la buah ni... xpuas makan... hehehehe dah...........

2 comments:

nza said...

mmg sedap...kak nza pernah ngidam nk mkn pisang ni masa pregnen farouk dulu....

Iela Fazielah said...

kak nza: tu lah kak.... mmg sedap rasanyer... tp susahla nak jumpa buah ni.. org kata buah ni ada musimnyer....

Related Posts with Thumbnails