Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Welcome to the world - Amanda Sofea

N3 ni khas untuk Amanda Sofea.... anak kepada Maslina....kawan baik aku ni masa kat U dulu sampai la sekarang... last week ari sabtu aku ke rmh lin.... lawat dia yg baru lepas melahirkan puterinye yg kedua.... diberi nama Amanda Sofea... cute sgt namanyer.. mama nyer mati2 ingat kuar baby boy. tetiba jd baby girl pulak.. hehehe... xpe yg penting selamat...

Lin dok kat Nusa Rhu, Subang.... betul2 kat kampus baru UITM Shah alam tu... sory la.. aku lupa la nama dia.. n lin ni cikgu Akaun.... kalau x, aku pun jd cikgu akaun mcm lin jugak.. tp tula.... salah amik course... nyesal pun ada...

sbenarnyekan... bila aku dgrkan kisah lin melahirkan Amanda Sofea ni. amatlah tragis dan menakutkan... Amanda lahir sihat tp dia ada tanda lahir 1 badan dia.. warna kebiru2an dan merah keungguan.. boleh kata seluruh badan la... sian dia... tp yg penting dia selamat.. mula2 tu doktor suspect Amana ni ada 1 kidney.... nasib baik bukan... sbb ms lahir kulit badan Amanda kebiru-biruan..

Lin pulak ms lepas lahirkan Amanda secara C-sect, b4 tu dia cuba normal, siap mskkan 2 ubat induce lg tp jln stil 1cm je...dia mengalami tumpah darah.... nasib baik dia sedar n bg tau staff nurse cepat2.... kalau x, boleh mati dia tau.... last2, lin terbaring di katil selama 5hari dgn diberi 3pain darah ganti.... sungguh menakutkan.... aku lak.. semenjak kematian Arwah puteri ku Afrina Batrisyia Iman.... bila dgr cerita org bersalin anak sakit, aku jadi sedikit fobia n terbayang2 kan arwah.... sampai 1 saat tu aku rasa aku takut nak ngandung lagi... tp aku beristifar n berfikiran positif... ini semua dugaan Allah utk kita....

k... lah.. berbalik pd kisah lin td... aku belikan Amanda sepasang baju n softcloth utk dia.... Lin pulak, sempat masak meehoon soto utk aku sefamily.. bertuah betul kwn aku ni... dgn anak kecik dia... sempat lak dia masak.... lasrtly... beberapa foto Amanda Sofea n irfan yg sempat aku snap....


inilah Amanda Sofia.... umor dia dah 65hari....



Irfan (baru bgn tido) dan Amanda yg senyapje....



Ini pulak... aksi Syafiqah n Maisarah (our 1st kid)

Maisarah ni umor dia nak msk 5thn n syafiqah pulak nak msk 4 thn.... xbyk ckp budaknye... sgt baik hati n pemurah... amat fasih bercakap berbanding dgn syafiqah....


pada Lin.... semoga Amanda Sofea bertambah sihat n semoga Lin sabar menghadapi ujian Allah pada kita


2 comments:

nza said...

moga lin tabah....

Iela Fazielah said...

ila pun doakan lin jugak.....

Related Posts with Thumbnails