Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

irfan- dental-gigi berlapis-1st time

apakah??

kisahnyer...
ahad lepas nak jd certia...
blk dr jln2 kat IOI mall putrajaya...
sekali rahang irfan terlanggar trolly tesco...
nangis la pulak..
then aku suruh dia nganga mulut nak cek...
then br aku perasan rupanyer dia ada gigi berlapis di belah bwh mulut dia...
eceli dia ada ckp gigi depan dia sebatang dah goyang tp dia xbg aku usik..
so buat bodo jelah..
lg pun irfan xde masalah gigi..
mmg xpernah bwk jumpa doktor gigi
tp bila tgk ada gigi berlapis...
esok tu...
mmg xtunggu dah.. terus bwk gi jumpa dental kat PKU ni...


ni rupa gigi irfan yg berlapis tu...
disebbkan gigi depan dia dah goyang tp xgugur lg..
thne ada gigi kekal nak tumbuh...
tp xde ruang..
tu yang gigi kekal tu tumbuh di belakng gigi susu tu...


irfan muka relex je jumpa dentist...
di PKU utk kanak2 bwh 12 thn...doktor gigi xperlu uruskan..
hanya Dental nurse yg buat treatment...


memula irfan buat scalling gigi dulu...
belah belakang ada sikit karang gigi...
n Dental Nurse bg tau, irfan dah ada gigi geraham kekal tumbuh di bahagian atas...
biasanyer anak akan demam sikit n sakit gusi sbb gigi geraham tu nak keluar..

lepas buat scalling...
br la operasi cabut gigi dia yg dah goyang tu...
pandai kakak DN borak n ayat irfan...
xsmapai 10 saat tercabut dah tarik pakai playar...haha 

ok... irfan nauntie yuyun dia....dgn gigi dia

abis treatment dpt free gift....


ni rupa gigi irfan after cabut
DN pesan irfan kena rajin2 tolak gigi dia dgn lidah supaya gigitu akan ke depan semula...


hensem dah anak mama...
nampk gongak sikit.. haha..daaa


2 comments:

syawalsimpsons said...

wahhh berani la abg hensem kakak ni

- dieyana - said...

bagus mcm ni, awal2 bertindak, jgn jd mcm auntie..bersepah gigi! ;-))

Related Posts with Thumbnails