Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

jom masak pizza segera

assalammualaikum...
ok..harini nak share aktiviti masak pizza sabtu lepas
idea opismate share
aku xpernah terpikir nak buat pizza pakai roti paratha
bila kwn ckp pakai roti paratha lg senang..
apa lg..mari kita cuba...

aku ni kat rmh stok roti paratha segera mmg sentiasa ada..
sebulan bl 2 pek..
imran suka mkn roti canai
kadang2 ada time malas nak msk..
roti paratha, nugget, hotdog, burger mmg dah standby

ok...nak buat pizza segera roti paratha ni mmg org kata pejam mata pun boleh buat
haha..jom tgk bahan2 yg diperlukan..

Pizza Paratha

Bahan-bahan:

1. 1 pek roti paratha
2. sos tomato
3. hotdog
4. pizza topping - cheddar cheese dan mozarella cheese
5. Bawang putih / merah - optional
6. lada benggala - optional
7. Mayonis



Cara masak:

1. Panaskan oven pada suhu 150degree
2. Rebus hotdog sehingga masak dlm 5 minit
3. Keluarkan roti paratha dan letak atas pan. Roti xperlu defrost. kalau defrost nnt roti lembik dan melekat-lekat.. beku2 tu letak je terus atas pan
4. Sapukan sos tomato atas roti paratha
5. Hiris nipis-nipis hotdog n susun atas roti yg telah disapu sos tomato
6. jika nak tabur bawang, cendawan atau lada benggala....silakan
7. Taburkan pizza topping...siap!!!

seterusnya.... oven dah panas boleh la kita masukkan dlm oven..
bakar dalam 5-7 minit..kalau roti paratha dah stat kembang tu...dah masak la tu


dah masak kita letak mayonis atas dia
anak2 aku jenis xmakan sayur..pizza dorang xde sayur


makan panas2 best ooo

kalau korang nak pedas..
aku letak sambal bilis segera je



anak2 mkn berulang2...
aku msk 4 keping...
sorang sekeping..
imran xpandai makan pizza
utk imran aku goreng roti paratha tu je....
jom masak pizza utk anak2...


Related Posts with Thumbnails