Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

mulanya sesi persekolahan tahun 2017 dan imran sakit

assalammualaikum..
harini dah jumaat 6hb januari 2017
aku rasa mcm dah terlepas byk perkara utk awal2 tahun persekolahan 2017
memula aku rasa semua going smooth je..
dari persiapan sekolah sampai hari last aku gi mkn2 sempena bday hubby n beli pencil box smiggle tu
then hari ahad konun2 nak dok relex xgi memana..
kita layan mandi kolam depan rmh..
elok je dah mandi..



 tiba2 ptg tu imran stat badan dedar mcm nak demam
tp aku ingat xle teruk mana
sbb ptg tu siap ke kedai buku pustaka rawang di presint 11 untuk beli sebuah buku teks english utk irfan
konun nak gantikan buku teks yg dia dpt dah lunyai..
blk tu siap singgah alamanda lg pasal nak tukar voucher Toys r us sebelum expired 2hb jan 2017

kat Toys r Us alamanda

voucher nyer xle byk...RM30 je
tp rugi kalau biar burn..dpt pun ms papa blkan budak2 tu kete kontrol sempena hadiah perform exam..
ala..xle perform mana pun..tp nak reward anak kan..
biar diaorg rajin belajar lagi lepas ni

then mlm tu imran dah start dedar2 dah badan dia


terus.... mlm aku xtido lena dah...
ptg tu papa bwk imran ke klinik qistina kat rmh ni...
dpt la ubat n antibiotik

utk irfan dan syafiqah..aku suruh diaorg kemas brg utk sekolah...
n mlm tu kalut aku jahit semula lencana sekolha irfan yg dah tukar stail baru



this year..syaifqah sekolah sesi pagi dah..
jam 6 bgn n mandi...van dtg jam 6.50 am..ok la
sempat dia mkn sarapan bagai macam biasa

kakak dah masuk tahun 5...
relex je dia...
irfan je aku risau..
sbb this year dia sekolah sorang2 sesi petang..
dulu ada kakak tlg tgk2kan dia
tp irfan rasanya steady kot...hihihi

masing2 muka fresh dah mandi n bersiap...

jam 6.50 ngam2 van sekolah pun samapi
   
settle syafiqah...

tinggal irfan
jam 7.15 aku kuar rumah n hantr dia ke sekolah agama


amboi..kacak abg irfan.,..
dah la makin montel... samping pun pakai saiz L dah rupa mcm pakai skirt..haha

irfan msk kelas 2C... tp xde kerusi meja...
ok..mak konpius...

settle tgk irfan.... yuran semua dah byr..jadi xde benda pun nak risau...

then aku n hubby bersarapan jap kat maulana daun pisang layan puree
imran xke sekolah sbb masih xsihat..
kejap2 nak terberak...kejap2 gi toilet..
then kami ke sekolah syafiqah
konun nak tgk kelas...
tp takut kena marah dgn cikgu..
so..beratur kat kedai buku utk belikan baju sukan syafiqah je
aritu nak bl baju abis stok

berswafoto kami berdua

kakak ok je kot...xyah nak skodeng bagai...darjah 5 kot..
sejam lebih berdiri nak bl tshirt je kot kat kedai buku

settle..
jam dah tunjuk kul10 pg..
patah balik ke sekolah agama irfan..
jam 10.15 dia abis KAFA
tgk la anak teruna kendong beg ada tayar..
punyerlah nak cover macho xnak tarik beg troli tu


cak...

terus tgkkan dia mandi n tukar bj bagai
sampai la irfan siap beruniform sekolah kebangsaan n mkn tghari kat transit


samapai setakat ini....
jam 11 aku blk rmh berehat sbb aku pun xsihat...
sebelm tu aku sempat ke klinik jam 8.30 pg utk amik ubat
dpt la MC utk hari selasa 3hb januari..MC pertama di awal tahun
xcantik betul rekod..tp nak buat camne... penat kot

hubby lak blk rmh terus amik brg pancing n gi memancing di port klang
aku dok rmh konon nak tido...tp si imran keje dia asyik nak berak..
last sekali tercicir taik dia..dia tercirit ko
aku syak ni mesti alergik antibiotik..
call doktor kat PKU..dia suruh stop antibiotik...
terus mlm tu ok...
sian imran..
tp kondisi imran masih x ok
demam sepanas2nya samapi cecah 39.2 degree
ko bayangkan mcmmana aku nak relex...
xtido mlm ko
msk mlm ke 3 tido siap mengerang2...
aku cukup cuak kalau anak demam panas... takut anak kena tarik
asal mlm je aku masukkan supp kat bontot dia
last2 hari rabu aku bwk gi pKU lak
kena amik darah

ms ni dia siap serah diri...
mmg xnangis.... tp sapa xtrauma wei.tangan kena cucuk jarum tu
aku mmg trauma dgn jarum ni...
tu pasal aku xpernah menderma darah...haha

dr. xbg antibiotik..aku konpius gak..tp aku ikutkan jelah
msk hari smlm khamis... makin worse
badan dah makin longlai..
mkan xnak..minum xnak...
bwk lg ke Pku KENA AMIK DARAH LG..
terus trauma mamat ni...nangis2...
abg atendan dok bungkus dlm selimut n pegang imran


result masih xcantik..
dr. refer suruh di hospital...
terus call hubby kami ke colombia asia balakong
tunggu samapi 2jam lebih weh..
jumpa pakar.. buat x-ray...ada kuman kat peparu tp xteruk
so doktor on kan antibiotik lain..
n alhamdulillah..harini makin pulih..
demam x seteruk 5hari lepas...
smlm boleh tido dgn aman walaupun kejap2 aku bgn n cek suhu bdn imran

kesimpulan...
seminggu abg n kakak sekolah..adik imran masih lom lapor diri...
xpela...
musim sakit pun kan.... still doa mohon keampunan Allah kalau ada salah silap aku Allah nak uji dgn berbagai sakit...
sesungguhnya sakit itu penghapus dosa-dosa kecil..insyallah...


2 comments:

mummy_ayu said...

dah besar dah syafiqah.. tu la baca..dugaan sungguh, naik sekolah tak sihat plak.

adianiez AIDA said...

aduhai... mcm2 hal ye, ilah.
sabo jer la kan...

Related Posts with Thumbnails