Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

masak keria

asyik tgk org post pasal mkn keria je..
aku mmg le xberjalan memana semata2 nak mkn keria gula merah tu...
tgk org beratur berejam2 nak beli keria...
pada aku baik masak sendiri
senang je kot buat keria...
ko beli sebijik keledek saiz sedang...
ko rebus letak garam.. ko tumbuk..letak tepung gandum..
kepal2 buat lubang tengah jadi keria
pastu ko goreng..

aritu aku beli keledek buat keria ni...
lupa lak nak snap gamabr...
sbb ms aku tgh buat mak mertua on d way nak dtg rmh nak bersarapan pagi..
kalut ko buat cepat2..
sbb dpt byk...aku simpan sikit utk husband...
laki aku gi memancing pg tu
jadi.....gmbar aku goreng utk 2nd time nak bg hubby mkn...
boleh la share kat korang...hihihi


goreng keria samapi keemasan


nak buat sira dia pakai gula dgn air je pun
nak sira gula melaka.,.. ko pakai la gula melaka tu...

aku sira pakai gula putih je


dah likat air gula...masukkan keria


masak sampai gula kering


mcm aku dah biasa mak masak dulu sira ni mak letak sikit tepung..
so gula tu berkeping2sikit...
kalau gula keria tu melekit2 aku xlalu mkn
haha.....


jemput makan....
nnt nak repeat masak lagi




3 comments:

mummy_ayu said...

emm..lum try lagi buat kuih keria kat sini.

Iela Fazielah said...

kena buat ayu....

adianiez AIDA said...

aida lom pernah makan keria glamer kat melaka tu
dulu kala tak glamer, tak teringin.
now teringin tapi tak kuasa nak gi beratur beli :)
padan muka sendiri hu hu hu...
aida memang minat betul keria.

Related Posts with Thumbnails