Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Cuti-cuti mama......

Bercuti hanpir 6 bulan memang membosankan.... lamenye... kalau nak tau... tempoh cuti ku yg lama ni since aku mengandung lagi, start bln 3 hari tu aku dah diberi MC selama 2 bulan (Mac & April)... nasib baik bersalin awal... klau x boleh jd 3bln 1/2 MC.....

Pastu disambung dgn cuti bersalin 2 bln (Mei & Jun) dan kini aku terpaksa tambah lagi 2 bln Cuti Separuh Gaji (Julai & Ogos) pulak utk jg Irfan yg perlukan jgaan khas sbb dia lahir premature & aku still xdpt cari maid lg utk jg irfan..... fuh..... punyela syok sbb dok rmh je...

Bukan pe, bila aku dok rmh, aku malas masak, so aku mkn ape yg ade je n dapat jaga badan!! Pemalas betul aku nie!! heheh... tapi yg xbest..... bila cuti dr keje, xde OT.... xde extra income..... so gaji cukup2 belanja jek.... aku ni dah la kaki shopping....!! Kalau ngajar budak Bulan Sabit Merah (aku ni rajin berpesatuan tau!!! mcm bdk skolah lak msk PBSM kan) dapat income lg masyuk!!! Satu lagi... dok rmh ni tiap2 hr ngadap laptop bkn internet, tak pasal2 aku clik beli brg itu n ini.... n bil letrik rumh melambung2 sbb on komp. dr jam 8 pg smpai 7mlm....

Em..... cepatla anak ku besor.... cepatla kerajaan putuskan kptsn tntg pengambilan maid.... supaya cepatla aku leh train anakku dok dgn pengasuh supaya aku leh lawat slimming center nak cuba trial package... kuikuikui...

Yang nyata..... thn ni.... SKT aku mesti jatuh sbb 1/2 thn xkeje... harapan nak dpt Anugerah Cemerlang berkubur lg lah nampk gaye yerrrrrr.....

No comments:

Related Posts with Thumbnails