Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Perginya Batrisyia Iman.... ku redhai.......

Masih ingat lg kan ku ceritakan pengalamanke bersalinkan si kembar.... hari ke 2 lps bersalin aku dah balik rmh.... tapi.... aku balik sorang.... anak2 ku masih lagi di NICU dlm perhatian..... Irfan msh lagi diberi bantuan pernafasan yg minima, Batrisyia tiada masalah cuma dia kena jaundis ms hari ke2....... W/pun rs sedih... aku balik n berehat di rmh... mak dtg dr sentul menjaga aku sepanjang berpantang.... sbb xde baby nak jg, mak belai aku je la mcm budak kecik.... tlg masakkan ikan haruan, tlg pakaikan aku lulur satu badan, tlg urut mana patut n tgk tv.... keje ku pulak... setiap 2 jam dok cuba perah susu yg masih tak byk keluar.... kesian kat anak aku kat NICU yg terpaksa minum susu FM. Hari ke 3 susu ku dah mula ada n hubby hntr ke NICU w/pun amaun dia cuma 1oz je.....

Pengalaman berpantang utk 2nd deliver ni aku rs MCM ORG XBERPANTANG..... ape taknye...
selang 2 hari aku akan ke NICU utk lawat anak2 aku... ari ke 5 dah gi butik fabulousmom.com kat kinrara gi beli pump baru - Spectra 3 sbb pump Avent mcm xjln je... n ms harini jgk la berlaku sesuatu kat anakku Batrisyia..... tiba2 dia dimasukkan semula kedlm incubator sbb berat dia turun mendadak ke 1.6kg ... w/pun dlm hati risau... aku cuba tenangkan perasaan.... Dr. hanya buat observation....



Suami setiap hari gi lawat anakku n hantar bekalan susu yg semakin hari semakin bertambah... berkat doakan yg inginkan anakku diberi susu ku shj...
cerita tentang Batrisyia masih sama...

7hb Mei 2009 - jam 11 pg - aku terima panggilan dr wad NICU HPJ minta aku n suami dtg ke wad, anakku Batrisyia ada masalah.... dia dijangkiti kuman... n dia diberi 3 antibiotik serentak...aku n suami berdebar2... dan tak henti2 berdoa semoga Batrisyia cepat sembuh.... ptg tu skali lagi Dr. memanggilku n suami utk berada disisi Batrisyia... kami diberitahu Batrisyia tiada harapan utk hidup sbb kuman sudah menyerang ke paru2 nye... lgpun antibiotik tu xmemberi kesan pada dia.... dia bergantung hidup pada antiobitik tu n alat pernafsan dia.....

Bayangkanlah apa yg kami rasa.... ape yg aku rasa.... jam 7.30 mlm pada 7 Mei 2008 - genap 7 hari Afrina Barisyia Iman hidup.... dia pulang ke Rahmatullah..... anakku....mama halalkan makan minum mu sepanjang mama mengandungkan mu.....mama halalkan susu ku sepanjang 7 hari hidup mu..... semoga rohmu dicucuri rahmat.... mama & papa tabah dgn pemergian mu...

Cuma mama terkilan tidak dpt mengendung n memeluk mu sepanjang engkau hidup... mama x dibenarkan.... w/bagaimanapun mama dpt membelaimu w/pun sekejap sayang... mama dukong kamu hanya selepas engkau menjadi sekujur tubuh yg xbernyawa lagi....

Aku tabahkan hidupku dan menjalani proses pantangku dgn kekuatan dari suami, family n kawan2 yg tak putus2 memberi aku semangat n 1 kata-kata yg jd sumber kekuatan ku

' ILA MASIH LAGI MEMPUYAI SEORANG ANAK PEREMPUAN DAN SEORANG ANAK LELAKI IAITU ADRIANA SYAFIQAH DAN MUHAMMAD IMAN IRFAN" MEREKA MEMERLUKAN MAMA.......

terima kasih semua.... aku berazam utk jd lebih tabah n sentiasa berdoa pula kesihatan Irfan agar dia sihat dan dpt pulang ke rmh dgn selamatnya....








6 comments:

mama auni firdina said...

sedihnyerrr..rase sayu sgt..smoga tabah n sabar mengharungi segala dugaan..

tq sbb sudi singgah 'teratak' mama auni..

Kerol+Natt=Adam said...

menitik air mata nat bace en3 akk ni..kuat semangat akk tempuh dugaan dr DIA..apepun nat doak' semoge rohnye aman disamping yg ESA..aminnn

mummy_ayu said...

baru baca entry nie (tu pun Iela kasi link)..sedihnya..
mengalir air mata ayu..
tak pe..batrisya tunggu Iela kat sana...
al fatihah... :-(

mama tisya said...

al-fatihah...nangis ni...huhuhu

Ninie said...

menangis bila baca.. awk mmg tabah!

Mar Mansor said...

baru baca kisah sedih ni...dah bergenang air mata nih..

Related Posts with Thumbnails