Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

The Unique Wedding Photo Contest


This is my 1st time I try my luck join contest organized by ecarNazrin~The Unique Wedding Photo Contest~ ....contest ni e-Car anjurkan sempene anniversary dia yg ke 4 thn...... Happy Anniversary e-caR!!!

Untuk penngetahuan e-caR, aku create blog nie semata-mata hanya untuk masuk contest mu ini..... dari dulu nak ada blog sendiri tp tak tau nak buat.... tp sbb contest yg e-caR anjurkan..... aku berusaha menyiapkan blog ini.... taraaaaa....... dah siap pun blog nie..... ...... 1 sbb lagi, ulangtahun perkahwinan kita sama.... yang ke 4 tahun... cuma bulan je lain.....jom baca nape aku beriya2 nak join contest nie


1. Terbuka kepada semua blogger tegar

e-Car...... aku memang blogger tegar (suker sgt baca blog org), peminat mu yg paling setia..... jadi ahli HPA bawah mu dan contact mu utk dptkan tips nak banyak susu..... ingat lagi kan....... cuma belum order cup cakes mu lagi je..... (done)


2. Uolls diwajibkan menjadi Follower blog e-caR NazRin aka ibuEiymann serta add link blog ini dalam blog list uolls


dah letak da link e-caR aka ibuEiymann dalam nie.....(done)



3. Sila tempek gambar di atas sebagai banner di sidebar blog masing2..banner tersebut mestilah di link kepada entry contest ini


done!!



4. Sila buat special entry contest ini dan upload 1 keping gambar perkahwinan uolls yang ter UNIK / UNIC / UNIQUE.. pada gambar tersebut sila nyatakan:
- Nama uolls & suami/isteri: (full/nick name)
- Tarikh Tunang, Nikah, Bersanding, Resepsi, Bertandang etc:

done!!


Name :

Ilah Fazilah & Irwan


Tarikh Tunang:

x de....pas grade hubby keje 3 bln terus decide ajak ku nikah.... xyah tunang2

Tarikh akad nikah :

28 Mei 2005

Tarikh sanding :

29 Mei 2005

Tarikh bertandang :

4 Jun 2005



5. Sila jawab 2 soalan wajib:
i) kenapa uolls rasa gambar yang dipilih itu UNIK/UNIC/UNIQUE..??

Kenapa aku rasa gambar ni Unic..... sebab gambar ni amat bermakna pd kami.... nak capture pic ni bukan main susah lagi.....bayangkanlah nak dapatkan "FEEL", kena tenung pulak mata hubby yang dah berpeluh2 nak senyum punyerlah susah ... tapi percayalah masa aku pandang n senyum pada hubby... itu adalah senyuman n pandangan ku ikhlas dan gembira sbb bergelar ISTERI....... tambahan pulak aku sanggup bayar extra untuk dptkan roll hitam putih saya bagi album kawin ku..... Aku memang suruh fotographer aku dptkan satu pose yg paling unic yang gambarnye ala-ala pic zaman 60an - 70an dulu... klau nak tau..... gambar ni jgk aku gi cuci saiz 72R (errr... sbenarnye aku pun tak tau berapa R sbb dah lupa n dah lama since pas kawin dulu), dibingkaikan dan ku gantung kat kepala katil dlm bilik aku..... sama mcm my mother n father in law buat kat dlm bilik dia.... kira satu family turun temurun mesti buat post ni la..... n satu lagi.... gambar ni diambil guna camera manual... pakai filem.... xmain digital... so aku terpaksa tangkap gmbar ni pakai digital cameraku balik sbb nak scan xde scanner.... punyelah bersemangat!!!! Hubby ckp masa ambik gambar ni hati dia berdebar2 mcm baru mula2 kenal dulu..... aku tersenyum tersipu2 malu.......

ii) kenapa uolls suka membaca blog e-caR NazRin aka ibuEiymann??

Aku suka baca e-caR nye blog sbb suka dgn e-caRnye lifesyle.... kalau boleh nak jd mcm e-caR (anak, isteri, ibu, pelajar & pekerja yang berjaya)..... suka baca cerita-cerita terbaru dia lebih-lebih lagi cite tentang pengalamannye b/feed Eiymannn.... dan aku skrg sedang cuba untuk b/feedkan Irfan dengan menggunakan tips-tips yang e-caR berikan dlm blog dia.... suka dengan stail sedondon family e-caR sampaikan aku terikut2 gaya sedondon mu......bukan skadar blog je.... friendster e-caR pun tiap2 hari aku bukak sbb nak tgk ada x post atau gmbar terbaru e-caR upload..... lagipun aku kenal e-caR through hubby nye (kwn skolahku) yg aku jumpa balik dlm friendster... bila e-caR dah ada blog aku terus follow sampaila ke blog HPAnye & cupcakes nye.....ape je yg e-caR paparkan terutama cerita pasal b/feed membuat aku bersemangat n berkobar2 nak jd Ibu yg berjaya mcm e-caR....

done!!!


6. Pastikan di dalam entry uolls ada dinyatakan link2 tersebut (no link back will be disqualified):

So.... kepada kwn2 lain.... jomlah join contest ni sblm terlambat......sila click ke
link blog e-caR:
http://ecaRNazRin.blogspot.com/ dan
link contest ini: http://ecaRNazRin.blogspot.com/2009/07/unique-wedding-photo-contest-sticky.html


done!!!

7. Setelah siap entry tersebut, sila tinggalkan URL-link-contest-uolls di ruangan comment pada entry ini sebagai tanda uolls SAH menyertai contest ini..ini juga memudahkan para juri membuat edisi terjah ke blog uolls

done!!!



Alhamdulillah.... dah siap pun jwb contest nie.... sbenarnye... tujuan aku msk contest nie sbb mengingatkan balik zaman ms muda2 dulu n teringat gambar kawin yg tiap2 hari ku tenung di dinding bilik ku... ape kata aku kongsi sama2 sbb pd ku gambar ni memang unic (sesuai la dgn tema contest ni yg nak gambar unic kan).... Lagi pun join contest nie adalah sesuatu yg terbaru aku lakukan untk diriku.....

2 comments:

miela77 said...

Salam kenal...moga berjaya...daku da folo..meh ke umah lak..

e-caR NazRin aka ibuEiymann said...

salam terjah dr ibuEiymann..gud luck yerr!

Related Posts with Thumbnails