Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

camne nak ajar anak xpakai diapers tido mlm??

kali ni nak cite tntg syafiqah..... sprti yg uoll tau, fiqah skrg nak msk 4 thn kan.... jadinyer... mama & papa fiqah decide nak stopkan penggunaan diapers utk fiqah.... utk mkluman uolls, fiqah skrg pakai diapers waktu tido mlm je... dia pakai saiz XXL jenama Diapers...

nape aku nak stopkan fiqah pakai diapers?? sbbnyer fiqah dah besar la kan... lg pun kekadang bila terlupa nak pakaikan dia diapers ms tido mlm... dia xterkencing pun... kekadang tu walau pakai diapers, dia xkencing lansung pun...

nak jadikan cerita, dah 2 harini kami xpakaikan fiqah diapers.. lg pun stok diapers fiqah mmg dah abis... papa ckp nak stop kan... jd mama xde msalah.... bg sokongan la kan... tapikan.... dah 2 mlm ni jgk la fiqah kencing atas tilam tau!!! huhuhu.... 2 comforter lencun tau.....

yang ila tau.... b4 tido kena suruh fiqah kencing dulu kan.... tapi..... dia still kencing gak... papa nampaknyer dah nak fed-up...dia nak blkan diapers tu balik....

tp kalau boleh baik niat suci ni ditersukan jugakkan??? jadinyer... pada kengkawan.... ila nak minta tlg bg pendapat or petua pd uoll ada x cara lain untuk mengajar n memberhentikan anak pakai diapers ni??? tolong la......

daku dah tak sanggup lagi asyik nak basuh toto & comforter je... budak ni xmoh pulak tido kat bwh..... huhuhu

4 comments:

nza said...

cuba ila kejutkn fiqah area pkul 2-3 pg....suruh dia kencing....kalu xbngun gak trpaksa le kena angkat n dukong...gitulh pengorbanan ibubapa...hi!!!

Iela Fazielah said...

oo.. jadi ila kena kejutkan dia tiap2 mlm jam 2-3 pg ye... xterfikir pun.. pasni kena bgn tgh mlm kejutkan fiqah....

syikin said...

andai kata fiqah hisap susu guna botol, mungkin kena berhentikan dulu hisap susu guna botol...
dah stop feeding from bottle baru train utk free diapers at night
just my 2 kupang

Iela Fazielah said...

thanks syikin,

actually fiqah minum dlm botol kekadang je, dan cuma 2 kali sehari je... tp still xfaham kaitan nyer.. boleh tak syikin terangkan lagi...

Related Posts with Thumbnails