Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

TQ Bonda!!

Ni nak cite kisah syafiqah dapat menan baru lagi dari Bonda dia (Bonda a.k.a Mak Long (Kakak Mama)).... ingat tak kisah aku cerita yg fiqah nangis ms gi soping kat Midvalley aritu sbb dia berkenan dgn set mainan dapur masak2 kat Mothercare tu..... boleh baca kat sini ye...

Lepas tu esok kan raya... kami gi lawat Nek Ma & Bonda kat Sentul... (Nek Ma tu aku yg bg nama singkatan pd Fiqah.. maksudnye Nenek Mama & Nek Pa adalah nenek papa... boleh ke cinggitu?? hehehe) Fiqah tunjuk la di punye set camera & h/p dia.. pastu aku pun cerita kat bonda Fiqah pasal set dapur menan tu.... pastu... Fiqah pun buat muka sposen dan bodek2 bonda dia.... Si Bonda pulak tak sampai hati tgk anak buah kesayangan dia mengidam set dapur memasak tu... jadi... Bonda pun janji dgn Fiqah.. nnt Bonda belikan... (uih... baiknyer kakak ku nie.... aku pun naik segan ngan kakak ku nie... dr Fiqah baby... mcm2 dia belikan utk Fiqah.... Long... TQ ye.. nnt aku bg ko hadiah pulak ye....)

Nak jadikan cerita lagi... hari Ahad tu kami gi rmh Tok Leha (Makcik aku) kat Keramat AU2... balik tu kami singgah kat Jusco Keramat AU2... Fuhhh! punyer la besar n best giler.... jalan punyer jalan....Fiqah jumpa set dapur masak idaman dia... tp harga murah sikit dr yg kat Mothercare punyer (tp still mahal la pada aku utk brg menan sbb harga dia RM100++)... huhuhu..

Fiqah pun tunjuk kat Bonda dia.... tp sbenarnye kan.. Fiqah idam kan lg 1 mainan ni.... pedia ye....? Payung Barbie... tp kena beli set menan Barbie Doll dulu.. tp Fiqah xreti main Barbie Doll ni... doll yg ada pun.. dia reti bukak baju je tp xtau nak pakaikan baju balik... camne nak beli Barbie doll kan.... hahaha... jd.. Bonda bg dia pilihan.. nak Barbie Doll dpt payung ke atau nak set dapur memasak... 2sure lah Fiqah pilih dapur kan...

jadi... meh lihat camne rupa dapur tu ye....

jeng.. jeng.. jeng...



syafiqah tgh main masak2.... tgh gumbira tu...


nak tau lagi.... fiqah masak jagung panggang, ayam panggang... semua panggang2 la sbb lepas dia masak dia masukkan dlm oven untuk panggang.. pastu... aku n hubby jadi mangsa kena pura2 makan tau... hehehe... seronok sebenarnye layan keletah anak kan?? aku siap order air sirap lagi!!.. hahaha......

sory yek kak long.... Irfan saje nak interprem.... hehehe... gambar kat jusco masa lepas beli menan kak long la... tuuu Bonda tgh pegang tu.... dahhhhh


2 comments:

nza said...

wah sronoknya fiqah dpt mainan baru...chantik lak tu...

Iela Fazielah said...

kak nza: mmg dia seronok sgt

Related Posts with Thumbnails