Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Kenduri Kesyukuran & Doa Selamat

Alhamdulillah.... hari ni (17/12/2009) selesai sudah majlis kesyukuran dan doa selamat yg along buat kat rmh mak kat sentul... kenduri ni sempena Along (kakak aku) selamat bertukar sekolah ke Sekolah Bandar baru Sentul. KL setelah 6 tahun berkhidmat di Sek keb Bohor Baru, Bera Pahang... dekat dgn mak n adik2...

Sbenarnye aku join skali dlm kenduri ni untuk Aqiqah Iman Irfan & arwah Batrisyia Iman... mak masakkan pulut kuning dan rendang daging (daging aqiqah haritu) untuk disedekahkan kepada org surau malam ni (sbb ada ceramah agama sempena maal Hijrah kat surau). Yg selebihnya sedekah kat jiran tetangga...

Smalam aku cuti bw anak2 tolong mak kat Sentul.. tlg ape yg patut... harini aku xdpt cuti sbb ada kerja yg perlu diselesaikan... tp tghari tadi dalam kul 12 tgh aku amik off balik sentul jap dgn hubby untuk hadir kenduri doa selamat tu... majlis tu mmg buat lepas zohor... jadi sempatlah join bc doa selamat.. majlis ringkas je...

Menu makanan pulak.... really delicious... menu along yg cadangkan... nasi putih + ikan patin masak gulai tempoyak (pahang stail) + sambal udang petai + sayur campur + ikan masin + ulam dan sambal belacan + kuih muih + agar2...



lupalak nak ambik gambar... neway... semuanya dah selamat... aku balik ofis bali kul 3.30 ptg dgn beberapa lauk yg sempat aku tapau... + pulut kuning & rendang daging......

Along... thanks ye... mak n adik2... thanks again.... sorry angah xdapek nak nolong... nolong makan je.... ahaks!!!


No comments:

Related Posts with Thumbnails