Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

teringat 7 bulan yg lalu

Nape aku teringat kisah 7 bln yg lalu??? kisahnyer berkenaan dgn aktivti yg aku buat arini (22/12/09)... bawa Irfan gi jumpa PAED ka Hosp. Putrajaya.... act. bln ni Irfan dah hampir genap usia 8 bln... jd dia kena jumpa PAED utk pantau perkembgn dia... lepas register n duduk2 nak tggu dr. panggil... aku check nama dr. yg bertugas pd harini....

ada 3 org dan salah seorg dia adalah Dr. Jagdev.. dr. ni dulu yg amik kes arwah Batrisyia ms dia meninggal dulu.... aku bg tau hubby.. "sayang, awk tgk la nama Dr. yg bertugas harini... ada seseorg yg awak kenal".... hubby pun pandang dan dia ckp" huh! awk rs berapa kebarangkalian kita akan jumpa dia??? " aku jwb " entahla... 1:100 kot.. tp 90% sy percaya dia akan amik kes Irfan".....

bukanpe..... teringat ms arwah meninggal dulu... dia yg amik kes arwah... dia yg kesan arwah dpt jgkitan kuman dlm darah dan dia yg rawat sampailah arwah xdpt diselamatkan... dia jugak yg panggil kami masuk dan bg tau arwah xde harapan utk hidup dan minta kami bersedia hadapi semuanya dan suruh bc Yassin lagi tu.... kekadang rasa marah kat dia pun ada... tp kami terima hakikat.... bukan dia yg urus sepenuhnya kes arwah... dan dia pun berkerja ikut shif kat wad NICU tu... kebetulan time shif dia kot dpt kes arwah....

so, bila no. giliran dipanggil.... suprise...!!! memang kena dgn bilik dia.. jd... aku masuk n greeting Dr. Jagdev dgn muka ala2 suprise... "Hi dr.... long time no see since my baby dah keluar dr NICU bln Mei lepas kan"..... n dia senyum.....pastu check Irfan... siap tanya kat irfan "Remember me or not"... hehehe... dr. tu ok cuma... tu lah.... stil teringat kisah 7 bulan lepas....

hasil pemeriksaan... Irfan membesar dgn sihat dan mengikut carta cuma Irfan agak pendek, tinggi cuma 64 cm dan berat naik 400g je since 2 bln lepas... mgkin sbb dia dah lasak n xbape minat mkn kot.... neway... Tq Dr . Jagdev!!!

2 comments:

nza said...

cpt je masa brlalu....xpe lh iilah, batrisya tu saham yg paling brharga kt akhirat nnti......moga irfan chat n mmbesar dgn cpt...

Iela Fazielah said...

betul tu kak... masa berlalu mmg cepat... n dah mcm2 benda irfan boleh buat... tp kekadang tu teringat jugak... terkilan pun ada

Related Posts with Thumbnails