Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

jet lag....

salam selasa semua....
saje update blog..
rindu korang....
amik mood sikit..xleh layan sgt kepala n badan...
sbb kesan jet lag masih xhilang..
badan letih n rasa ngantk nak tido....
pastu..berpeluh2....

hampir 2 minggu badan manja..
peluh pun xkuar dok kat mekah n madinah sbb sana udara sejuk mcm dok kat cameron highlands
sedang dlm bertukaran cuaca sejuk ke panas...
langit cerah tp udara sejuk n angin kuat...
berdebu jgn cerita sbb sana sini construction...

ok...nape jetlag teruk sgt sbb ms perjlnn blk ahad lepas....
bayangkan jam 3.00 am waktu sana dah bgn mandi n bersiap...
cuma aku xleh solat je....
tp beg dah kena bwk turun jam 7am...
so.... lepas siap2 n pack bj bagai...
6.00 am turn sarapan n terus round 1 masjid nabawi utk ziarah wida
sedih rasanyer....



kul 10.30 dah naik bas n kami bertolak dr madinah ke airport jeddah utk 6jam perjalanan
3 jam jln n berhenti utk rehat n mkn...smbung blk jln..

ms berhenti mkn tghari di antara madinah n jeddah

kul 6 ptg smapai airport jeddah check in utk boarding...
tunggu lg 6jam kat dlm airport...sbb flight jam 11.10mlm...
then flight blk ke malaysia 8jam 20minit....

Dlm flight... kapal terbang dah mendrat kat malaysia... bersinar2 muka...selamat tiba di malaysia..alhamdulillah...

samapai malaysia kena adjust dgn masa malaysia sbb malaysia cepat 5 jam dr mekah.

kira tiba di klia kalau waktu mekah pg..tp sbb kena tmbah 5 jam lg
kira smapai msia 1.30 tghari....
siap collect brg n terus hntar adik n kkakak ke sentul..
 jam 4.30 ptg sampai rmh...
mcm 2 hari xmndi...
wuhu....

dah collect bagasi n nak gerak keluar...



tp pengalaman yg sgt menyeronokkan...
ok... tu je nak citer..
esok dah keje blk....
nnt klau berkesempatan aku update ye...
keje op cos melambak....
aduhai...back to normal routine nampaknyer...

Assalammualaikum...daa

3 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Alhamdulillah.. selamat kembali Ilah..
Memang seronok mengerjakan ibadah umrah ni.. rasa macam nak pergi tiap2 tahun kan..

syawalsimpsons said...

seronoknya kakak kat sana kan...pengalaman mesti best tu..alhamdulillah semuanya di permudahkan

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam iela,
mata iols terpaku dekat nasik arab uols tu he3

Related Posts with Thumbnails