Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Kenangan minggu orientasi sekolah irfan..

Nak jugak masukkan gambar2 kenangan irfan menjalani orientasi darjah 1 pada 31.12.15 yg lepas
rasa xsabar2 nak tgk irfan pakai bj uniform penuh....
bersemangat pg tu irfan bangun n pakai bj sekolah..
kami pulak bersemangat nak hantar abg ke sekolah..
tp sebenarnyer semangat bkn nak ke sekolah sgt pun..
semua xsabar2 nak bercuti2 malaysia kat pangkor sebenarnyer...haha

jadi...
jam 8am kami dah terpacak kat sekolah...
terus suruh irfan berkumpul di tapak perhimpunan dulu
alolo....comel...
siap bawak beg beso sbb dah tau tentatif program akan bwk blk buku teks sekolah nnt....
sekolah pun xhold budak lama2...

semua dah berkumpul berdasarkan senarai nama yg telah ditampal berdekatan kantin...
irfan dimasukkan sementara di kelas 1 upm...
diaorg terus dibawa ke tingkat 1 untuk menjalani ujian saringan..
untuk ujian kali ni student xleh dok kat kelas sebenar..
kelas darjah 1 di tingkat bawah sekali
kata cikgu....xmau parents ganggu tumpuan anak kalau dok kelas bawah...
jadi mereka akan tumpang klas darjah 3 di tingkat atas

babai irfan....
dia tgh bergerak ikut barisan ke tingkat atas...
while kami parents dikehendaki berkumpul di dewan utk mendengar taklimat dari guru besar sekolah....

sesi taklimat di dewan sekolah

ms ni baru tau tentang belian buku kerja yg disenaraikan dlm list buku..
xwajib pun beli dulu...tp digalakkan beli...
yg penting buku latihan dan baju koku tu dulu...
kesian pd parents yg budget ngam2..anak ramai msk sekolah..
kos bl buku mmg mahal ooo
aku pun xbape setuju sgt bl buku kerja ni sbb byk xterbuat..
then guru besar jelaskan lagi..
buku kerja tu parent sendiri boleh suruh anak buat n semak sendiri...
oooo baru tau

selfie dgn syafiqah...
dlm dewan boleh msk 2 org je...
hubby n imran tunggu kat luar

taklimat tamat selepas sejam...
tp anak2 exam still xhabis...diaorg test dlm 3 jam hingga jam 11 pg...
bosan la jugak menunggu...
sambil tu bl mknann n borak2 dgn parents lain..

lepas tu kami masuk ke kelas anak2 utk isi beberapa borang seperti kad laporan kesihatan dan pergigian
bayar duit baju sukan dan optional kalau nak daftar sistem SMS sekolah...
dan jugak collect buku teks anak

ini kali parent pulak duduk dlm kelas..
kelakor la pulak tgk gmabar ni..
mak pak dok kat kerusi kayu budak sekolah rendah..haha

buku2 dan kad yang perlu disi...

selfie bertiga lak dgn imran n kakak syafiqah


tepat jam 11 pg imran pun turun beramai2 dgn kawan dia n masuk dlm kelas
dah masuk kelas masa ni... 



comel irfan siap ada tanda nama dah ada....


jam 11.15...xtunggu apa dah...
terus balik la..
xsabar nak bercuti di pangkor ni....
certia pangkor menyusul kemudian.,,
daaa


3 comments:

Qaseh Suhaida said...

Hahaa mak pak pulak yg duk dlm kelas.

adianiez AIDA said...

kenangan kan register kan anak darjah 1? best...
yes la ilah. mahal buku. yuran itu ini.
hu hu hu haus poket kita ekk.

Mr Mahmud said...

semoga jadi anak soleh

Related Posts with Thumbnails