Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

cerita raya kami di kampung Batu Pahat

salam semua.....
dah masuk minggu ke 3 raya dah...
saje nak kongsi gmabr2 kemeriahan pergi beraya thn ni....
aku xtau mood berblogging kelaut skrg ni
nak update blog tp xberkesempatan
ada tu dah draf berhari2 tp xdone nak abiskan taip..
so kita kumpul jelah semua ye...

1st kisah blk kmpg ms raya ke dua di semerah bt pahat
dr serdang ke bt pahat 2jam setengah je
alhmdulillah,...perjalanan lancar xde jem..
cuma kali ni xmerasa la mandi air panas gersik sbb kami blk esok hari
org lain semua dah blk raya pertama...
ms kami on d way nak ke BP ni smua org dok wassup gmbar2 kemeriahan mandi air panas..
sayang nyer...

sampai BP rmh pak andak hubby semua dah ready n bersiap..
bersarapan di kg n ready gi kubur arwah atuk hubby
kami x turun ke kubur sbb hujan renyai...
just tunggu dlm kereta n sedekah alfatihah dr jauh je..

then beraya ke rmh pertama..
rmh pak long hubby 

lepas tu ke rmh kedua rmh mak uteh habby lak..
kat rumah mak uteh meriah sikit..
rmh ni br je siap xsmapai setahun... rmh atas tapak tanak rmh lama atuk hubby
sgt comel rmh ni..
yg buat meriah sbb sekitar rmh ada byk tanaman n biantang ternakan..
tau la budak2.. tgk ayam n kucing...punyerlah seronok..
sampai imran siap kejar ayam...

2 je rmh dia...
then kami ke Bandar batu pahat ke rmh kwn baik aku Maslina
kwn masa Matrik smapai ke Degree dulu
serius aku lupa snap gmbar dgn Lin...aduhai..
perjalanan nak ke bandar boleh tahan jem kat bandar..

dr rmh lin kami ke rmh kwn baik hubby lak..nama dia Shafiq tp panggil Mangat..
budak sekolah Sains Muar hubby... ada sekali sorang budak sekolah dia

ramai betul org di rumah mangat ni...sedara mara dia pun ada jugak..

mlm tu kami tido semalam di kampung 
mcm biasa.. tido lambak ramai2 kat ruang tamu...
seronok weh...
masing dah siap2 bwk toto n bantal dr rmh...xnak la nyusahkan org kmpg kan
esok pg...
semua org bertolak bl keKL n kami meneruskan perjalanan ke JPO 
berselfie sblm blk

budak2 la...seronok mintak atuk andak bwk round naik moto


inilah kenangan beraya kami thn ni dia Batu pahat sebelah hubby...
sekian..daaa

No comments:

Related Posts with Thumbnails