Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

kisah pagi raya pertama

salam raya kelapan korang
dah keje mcm biasa blk da hari ni
ya Allah.. rasa lain mcm..lama sgt cuti 
smapai kan hantar imran ke taska pagi tadi pun dia menangis jerit2 xmau gi taska
boleh dah kuar kereta di lari balik msk dlm kete
aduhai..
ni....
nak share pictures n cerita ms raya pertama aritu
dgn tema keler birunyer....hihi

thn ni beraya rmh mertua...
yg lain semua pakai kaler bj memacam2...
seawal jam 6 pg semua dah bgn n bersiap...
semangat nak raya ko....

sebelum solat raya...
mkn dulu

lauk raya standart mcm thn2 sudah..
ketupat wajib...
pulut palas pun wajib aku buat sendiri....
kuah lodeh mak mertua aku yg spesel lg wajib ada....xleh org lain masak ni...rasa xsama
rendang daging n ayam pun ada...
thn ni semua og amik part masak setiap satu hidangan...
nnt aku share gmbar2 kemeriahan memasak ye...
mcm xbyk je gmbarnyer...

ni ms nak tunggu semua org siap gi solat raya...
aku cuti time ni...ngam2 hari ahad tu... last day puasa kena..
jd tukang rasa aku ms msk lauk semua tu...

kakak dah pakai telekung tp sempat rantah kuih raya...
tunggu atuk nenek n pakcik2 dia bersiap...
ok dah siap... nak gi solat..
then semua org gi solat raya...


tgk adik imran..kacak berbaju 


 
lepas semua blk solat raya....
sementara yg lain2 sambung mkn ketupat rendang...
kami2 dok bergmbar dulu...


aku n anak2

ni aktiviti snap gmbar aku n anak2...
dlm ms yg sama...adik ipar aku pun dok snap gmbar aksi aku bergmabr dgn anak2..
tu yg ada gmar CAMERA 1 & 2
gambar cantik2 tu snap pakai DSLR
aku snap gmabr pakai TAb n gopro je


aksi anak n papanyer
nampak muka hubby mkn kecik kan??
ramai kakak opis aku tegur kata hubby nakmpak makin menyerrlah rupanyer 
risau aku jadinyer....
hubby..harap niat dia kuruskan badan utk kesihatan..jgn dia nak buat benda lain sudah..huhu

aku n anak2

gmbar kami sefamily...
depan pintu msk rmh


ok..aktiiti snap2 ms salm bermaaf-maafan dgn ibu n bapak

last sekali...bergmaabr bersama2 ikut family masing..


last sekali..
gmbar beramai2...




gambar pakai gopro tidak dilupakan....daa





9 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

SElamat hari raya Iela...
Meriahnyaa :)

Nad MamaZN said...

bestnya!

- dieyana - said...

meriah! comey berbaju biru

syawalsimpsons said...

selamat hari raya kakak

lovely said...

selamat hari raya..

mummy_ayu said...

meriahnya ..beraya ramai2..
selamat hari raya & maaf zahir batin yer Iela... :-)

cik hani said...

selamat hari raya..
meriahnya beraya beramai- ramai

Farah Izza Shafik said...

Selamat Hari Raya Ilah!

lydzar DN said...

selamat hari raya kak ilah and family.

Related Posts with Thumbnails