Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

kisah beraya di minggu pertama

ok.. smabung kisah beraya di hari minggu minggu pertama raya
ms empat hari pertama raya menghabiskan masa di kmpg n JPO kan...
pastu blk hari khamis then hari jumaat dah stat keje
hari sabtu n ahad tu br la start aktiviti beraya lg
kalini berjalan di rmh sanak sedara kat KL

hari sabtu terjah rmh makcik n sepupu belah aku di Keramat
yg ni mmg berjanji dgn adik beradik aku beraya sama2..

rmh pertama di tuju rmh mak Leha di AU2 keramat


kat rmh mak leha menu dia mmg best2...
siap buat mac n cheese lg tu...dgn laksa...ketupat n rendang...
kenyang la perut memasing...

2nd rmh ke rmh cousin nizam..
xpernah smapai pun kat rmh dia...apartment..yg security guarded dia masyaallah..payah giler

kat rmh abg nizam mkn kopok n donut J co ...
simple2 pun..sedap n abis.,,,haha

last sekali...rmh pak noh ... pak noh ni abg sulong mak aku
mak leha pulak adik mak aku
kat rmh pak noh mkn yee mee goreng... mmg sedap giler!
stat kuar beraya jam 12.30 thari....balik jam 9 mlm...
huh! penat giler...


hari ahad pulak,,
tghari ke rmh akak opis aku..kak Ann...
lupa nak snap gmabar.. 
tp si irfan siap pecahkan sebijik pinggan corelle rmh kak Ann la...
segan la aku...
kak Ann msk Mee goreng basah.... plus mkn nasi lg lauk gulai udang + cendawan..

then jam 3ptg gerak beraya rmh pakcik hubby di bangi... 
ni pakcik hubby belah mak hubby... blk johor haritu adik beradik belah bapak hubby..

memula terjah rmh ibu Amirin...
di Bangi berdekatan dgn Komuter Bangi UKM tu...
ibu yin msk mee goreng... terbaik ooo..sedap
part paling best kuih raya dia... semua sedap2...
kami beraya dgn adik ipar a.k.a adik hubby si Uda

lepas tu gerak beraya ke rmh pakcik hubby Ayah Su sekali dgn ibu amirin di Seksyen 5 tambahan
ayah su hidang steamboat! terbaik oo
ms ni bapak n ibu mertua join sekali sbb br blk dr hantar adik Fahmi blk asrama di SMK Alam Shah Putrajaya

aktiviti beraya tamat jam 8.30 mlm...
lepas solat magrib...kami pun pulang,,
mmg 2 hari tu mkn smapai perut senak2 la...haha

2 comments:

Nad MamaZN said...

meriah..! weekend jek jalan mg jammed
memasing nak p beraya :)

kak, jemput dtg umah ek sabtu ni..
nnt saya sms kat akak

Iela Fazielah said...

tq nad... insyaallah....

Related Posts with Thumbnails