Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

sejuk perut mama

sekali sekala snap gmbar aktiviti budak berdua ni
irfan ebenarnyer dah boleh solat dgn baik n bacaan ayat2 hafazan pun lancar
tp dia malas solat kat rmh
kalau kat sekolah, selalu cerita dia jd imam la...
jadi bilal la.... tp bila suruh solat sama2..
asyik main2...

ni saje snap gmbar budak berdua kebetulan mama tgh bendera jepun
dpt la snap gmbar dorang
adik pun semenjak dua dah pandai solat
kat nursery ada ajar solat jugak
kalau xdulu nak suruh dia rukuk n sujuk, keras kaki..
ni eh...cnatik pulak dia sujud n rukuk...


tp tulah.... adik masih solat main2...
tgh2 solat masuk toilet...
tanya apasal??
tah apa dia buat dlm toilet...
kuar balik muka n kaki dah basah...
ambik air sembayang katanyer...
tgk smapai basah kaki seluar tu....


irfan suka menyanyi nasyid  dan lagu doa n mengaji
bila dia bc surat2 lazim n baca doa...
suka baca kuat2...
alhamdulillah... nampak minat dia pd agama
cuma perlu gilap lg....
insyaallah... kalau ada kewangan yg mengizinkan...
mmg hasrat nak hantar irfan sekolah tahfiz...
moga niat dimakbulkan....amin




4 comments:

Alyyani Anuar said...

sejuk hati kan kak... cayalah irfan boleh lead solat & jadi bilal kat sekolah :)

syawalsimpsons said...

adoi sejuk mata tgk deme ni..

Nad MamaZN said...

alhamdulillah
seronok baca apa yg akak kongsikan pasal irfan
moga imran pun ikut jejak abg nnt
elok jugak hantar ke sek tahfiz

mamaarifakeem said...

Alhamdulillah.... mmg sejuk perut mak...

Related Posts with Thumbnails