Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Yuran n buku sekolah anak...settle!

Alhamdulillah...
Semua part pasal sekolah irfan n syafiqah settle dah pagi tadi
Ceritanyer pagi ni jam 8.30am dah tercangak depan ke kedai buku sekolah lg utk bl 3buah buku kerja irfan yg xde stok ms aku gi bl awal bln 12 aritu...
Then bl jugak 2 helai bj sekolah koko syfqah
sempat la borak2 dgn beberapa org parent kat sekolah pasal isu kantin, kelas dan lain2
kalau dtg tengahari..mmg beratur panjang ni utk beli bebrapa benda je macam ni...

syafiqah dgn baju koko yg baru...
warna maroon lg tu....

ok...lepas tu ke sekolah agama KAFA pulak utk register dan bayar yuran persekolahan 2 beradik ni...
tahun 2016 naik lagi harga yuran...
last year RM 200++ sorang
this year jadi RM300++ sorang..
total tadi Rm700 utk beli buku dan register...

baru boleh tido lelap mata mlm ni...

tinggal utk register transit irfan dan imran akan masuk ke tadika pulak
selama ni imran di playschool 2 -3 thn...
umor 4 - 6 tahun imran akan masuk tadika pulak

kadar bayaran pendaftaran utk transit 2 org RM200...
for syafiqah dan irfan
lepas ni yuran bulanan trnasit RM150 sorang...
transit penting utk aku sbb aku xjemput n siapkan anak2 utk ke sekolah kebangsaan ptg tu
kat transit ni diaorg akan mandi, mkn tengahri n bersiap utk ke sekolah kebangsaan pulak

utk kenderaan ke sekolah pun dah booking since bln 11 aritu...
yg tu sebulan RM70 seorang utk jemput dari transit n hantar pulang ke rmh..

paling aku released adalah waktu persekolahan
tahun 2016 nnt...darjah 1 akan sekolah petang bersama darjah 3 dan 4
itu bermakna..syafiqah n irfan akan sekolah pada sesi yg sama...
jadi..irfan ada kakak syafiqah yg boleh bantu n urus adik..
cuma nnt waktu rehat n blk xsama la...
tp xpe...irfan leh tunggu kakak ms balik nnt...

ni pulak yuran imran utk tadika..
tunggu papa blk utk settlekan...
keje aku cari maklumat...
senaraikan n bg info...haha
ai kan setiausaha sang suami...keh keh keh


now.. last thing to do...
nak basuh bj n prepare brg2 ni utk minggu orientasi irfan pada 31.12.2015 nnt..
siap spare dah cuti terakhir tahun 2015 utk irfan....


tinggal nak gi aeon ke kedai gambar untuk snap gmbar passport jelah...

ok dah...
fuhhhh!!! otak dah xrasa serabut dah..
semua clear!



No comments:

Related Posts with Thumbnails