Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

cerita ntah ape-ape...

salam petang jumaat uolls..
esok cuti..
tp syafiqah kena sekolah..ada Kem Ibadah..sian dia...
selamat cuti esok korang...

tetiba rasa nak mencoret kat blog ptg ni...
tp xtau nak citer ape...
tp nak tulis gak...
so.. kita certia apa je yg ada berdasarkan gmbar yg ada dlm tab ni...

memula kisah biliknyer syafiqah..
yg dulu penat2 aku deco kan...
sehingga kini...
masih tiada penghuni...
sian bilik tu...
yg menginap bilik tu adalah Ucu Ali diaorg bila time papanyer Don outstation
or gi projek.. 
adik bongsu aku nilah jd babysitter n peneman aku...
so..aku suruh dia tido kat katil irfan...



see.... tilam kat katil syafiqah pun xde..
kesian kat Bear besor dia tu..dok terkangkang atas katil..
tuan dia jemu nak peluk kot
sbenarnyer kalau ada aircond dlm bilik ni ...
aku berani jamin minah n mamat tu adalah org pertama yg nak tido kat bilik dia
tp tulah... pama masih xmampu nak sediakan aircond..huhu...
so,...masih menumpang tido kat bilik pama..
tp atas tilam dia la kat atas lantai..
tu yg katil syafiqah xde tilam tu....
huhu


ni koleksi menan Barbienyer syafiqah
paling latest dapat barbie boleh gunting2 rambut ms bday aritu
main kejap je...
pastu simpan... buat koleksi
tp kalau ada geng mmg minah ni suka main..
nak harap mama? boleh je... 
tp jgn komplen kalau perut lapar sbb mama xmasak..
mama ni sibuk je manjang kakak oi... 
mana nak bsh kain, nak kemas rmh,
nak masak, nak mengepam, eh memacam la...


tu dia barbie dia..
tp skali skala mama pun main jugak.. suka weh!

ni kisah kelakar bwk budak ber3 ni gi mkn..
gmabr ni ms papanyer ke dubai..
mcm biasa aku kan xsempat nak masak..
mkn kat gerai je..
mkn char keow tiow n laksa
nak jd certia... cuba2 la suruh imran mkn mee laksa
eh..nak lak dia mkn..
tp nak mkn sendiri..aku potongkan kecik2.
memula dia cuba nak amik pakai tgn..tp asyik la xbole


skali dia sudah geram..
dia berdiri n tonggeng atas kerusi n cuba mkn pakai mulut!
betul la mamat ni panjang akal..kelakar tgk..

tp hasilnyer... tetap xberjaya...
kelakar la dik..mcm kucing mama tgk!haha


 lastly...
gmbar mkn Mc'D kat Alamanda hari sabtu lepas
merajuk papa xnak bwk gi OUM... mama teringin nak tgk tmpat belajar papa
tp sbb dah lmbat bersiap...n hubby nak gi exam..
xjd ikut..
so..gi jln2 kat Alamanda ber4..
pastu mkn kat McD..suka sgt dgn Mc'D... 
tp tulah..org kata mcm kita shubhah sbb menyumbang kat Palestin
camne nak elak ye.. pasni aku janji cuba xnak mkn kat Mc"d lg...
bantu org Islam di Palestin


budak dobot.. 
nak mengecek abg n kakak dia air milo..
mkn xnak... 



on d way balik...
cuba kasik dia mkn kentang goreng sbb dia sudah mengamuk atas kerusi
nasib baik dia nak...
byk pulak tu dia mkn...
imran still memilih makanan tp kalau tetiba dia rasa sedap dia akan mkn..
gigih selang 3 hari masak bubur dia..mcm baby 6 bln..sabar jelah!


6 comments:

mama lieyna said...

Hahaa.. lawk la gambar imran yg menjilat pinggan tu, mencuit ati :-)

Nad MamaZN said...

Comey jek imran mkn mi laksa tu hee

Alyyani Anuar said...

gambar menonggeng tu mmg mahal. banyak gak koleksi barbie syafiqah. niadel ade 3 ketul je. takpe kak, tak lama lagi, dapat lah tu pasang aircond kat bilik syafiqah dgn irfan.

Farah Izza Shafik said...

pandai syafiqah susun barbie2 dia.. Farissanyer semua berbogel belaka.. hahaha..

Iela Fazielah said...

Farah: tu mama dia yg susun... kalau syafiqah dibalingnyer terkangkakng2 barbie tu.... kata mamanyer pun peminat jugakkan....tp xde masa nak main sesama je..hihi

Iela Fazielah said...

Alyyani: tulah.... nnt kita tunjuk lagi aksi menu=onggeng imran... haha... insyaallah.. 1 day... diaorg still kena dok bilik sendiri jugak...

Related Posts with Thumbnails