Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

NAK TOILET KALER COKLAT PUTIH....

apeke hal tetiba nak toilet kaler coklat putih??
hahaha..


al kisah...last year.... 
lg 3 bln sblm expired warranty dr pemaju Paragon Mastery...
kali ni toilet atas yg ke2 kat rmh pulak leaking..
bila 3 bln sblm expired date tu ek??
kalau nak tau..ms tu bln 8 thn 2012 ok...
expired warranty dr Paragon bln 11' 2012...
nak jd cerita... aku pun suruh la hubby buat la report kata toilet leaking bln 10 tu...
skrg ni...dah bln 4 thn 2013 kan....
hari sabtu lepas pekerja Paragon dtg rmh pepagi kata nak betulkan toilet..
sesukaha ti diaorg je kan???
bygkan lah... lepas 6 bln br diaorg dtg nak settle defect..
xkisahla..janji diaorg buat kan... yg penting FOC ok!!!!
kalau bayo mmg idok le....

nak jd certia lg....
dioaorg sudah hack itu toilet... dah letak pun waterproofing bagai..
ni tinggal nak simen blk n pasal tiles..
eceli.. tiles asal rmh tu kaler kelabu cair..
n serius mmg xcantik...
kalau kotor mmg sgt ketara...
dulu ms toilet masterbedroom leaking ada plan nak tukar tiles..
tp toilet tu besar weh...
perlukan lebih dr 60keping tiles...
kalau sekeping rm3/4..terasa gak la...so..xjd la tuker..
pakai je tiles sediaada paragon

tp kali ni bila dah dihack toilet ke2 tu..
aku akan rasa nyesal kalau x tukar kaler toilet...
so... bila Nad mamaZN tunjuk gmbar toilet hotel yg diaorg pergi tu...
warna coklat putih tetiba aku rasa jatuh cinta ok...
serius cantikkkkkks!

gmabr toilet dr blog Nad

terus wassup kat hubby tanya kalau pakai tiles coklat cantiks x??
dia ok je...
so.... sabtu ni org paragon akan dtg utk settlekan kerja dia..
kena bl ni...


meh aku tunjuk rupa toilet asal aku yg leaking tu ok..

ni la toilet dia... shomel je uolls..
xsalah 4kaki x 8 kaki kot

korang mesti pelik kan??? byk no defect rmh aku
well nak wat camne...
bak kata jiran aku...ms pekerja yg  buat rmh aku tu kot hari tu dia gaduh laki bini ke..
ke dia kehabisan duit ke... pastu dia buat la keje ala kadar kan..
tu yg byk no problem tu
kira rmh aku ni mild2 la defect dia..
jiran sblh n depan rmh aku paip bocor weh!! habis bilik stor dia kebanjiran..
kena hack dinding n ganti paip lg teruk..
br lak berlaku .. tu sape nak tanggung tu???
bayr sendiri weh.... nangis aku jd dia..
lepas beberapa thn duduk.. satu2 defect tu muncull...
harap pas ni xde lg dah...
sbb kalau ada.. kena byr sendiri la.... pemaju xcover dah...
ok.. tu je nak citer..

oh ye... nak tanaya pendapat..
ok x warna coklat ni????? ke ada suggestion kaler lain>>
cer bg idea skit...???




8 comments:

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

cuba google rumah2 lain.. hotel2 punya pun banyak yang cantik

Iela Fazielah said...

tq Yana.... tp bkn nak buat gah pun.. nak tukar kaler lantai je.... hihi... dinding semua xhack la.... money2....

Nad MamaZN said...

Kaler cekelat kurang nmpk kotornya kan kak
Kalu biru muda ke, kelabu cair ke, krim ke, pink ke, alaaaa jenuh nak sental!

Iela Fazielah said...

itulah pasal... xnak warna2 yg terang... lg pun toilet tu hubby akak yg guna... lg giler meroyan aku nak sental

Farah Izza Shafik said...

dark choc mmg cun.. if I.. I pilih dark choc!

Iela Fazielah said...

tq Farah Izza.... yes... warna dark choc mmg sgt cun kan??

mama lieyna said...

Opis eina pun toilet coklat krim putih, siap pintu dia kaler krim nak putih, mmg cun sgt, berkenan..ngidam kalau siap rumah yg dbeli nnti nk buat gitu, hee..berangan je la.. kot ada modal, jalan..kalau tak..tinggal angn2 je la..hee.. tp serius kaler coklat putih gn sesuaiii..l

mummy_ayu said...

Cantiks
.... umah ibu ayu guna dark green..
Ok gak sbb color2 dark.nie tak cpt nampak kotor

Related Posts with Thumbnails