Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

catuan air fasa ke 4....

owh...akhirnyer kwsn puchong dan serdang tersenarai jugak dlm senarai catuan bekalan air SYABAS>...
bak kata jiran rmh....SYABAS la sgt!

semua pakat bl tong air..
harga jgn xtau...mahal...
hari rabu dah anounce catuan bekalan air fasa ke4...
hubby blk keje terus bl tong air 2 bijik...
pihak taska pun xterkecuali siap remind semua parent untuk hantar 5liter air utk kegunaan anak2...
pun hubby l setong 5l khas utk imran...
utk syfqah aku bg 2 botol air dlm botol 1.5 liter tu...
jadila...kakak xyah mandi gi sekolah kebangsaan...
kegunaan kalau kakak nak berak or kencing jew...hehe

smlm.... tido lmbat aku sbb nak habiskan basuh n jemur semua bj2 kotor termsk bj sekolah syfqah...
aku kan jenis basuh bj 3hari sekali..
last basuh bj hari ahad...
ni bsh hari khamis..
eceli..rmh aku kena catu hari ahad nnt stat...
walaupun tmn equin, tmn leastari putra, tmn pinggiran putra, kota perdana area dekat n sebelah menyebelah..
tp stil berbeza kawasan rupanyer...
tmn rmh aku dah msk dlm area puchong...
kami kena catu air stat hari ahad nnt..
tp area sekolah n nursery syfqah di pinggiran putra stat catu air hari ni...
hopefully semua ok la...
lama xmerasa xde air kronik ni..

teringat paling teruk zaman xde air thn 1998..
ms tu 1st time masuk matrik UPM ni...umor 18 thn...
mmg tahap kronik la xde air masa tu....
aku lak jenis malas nak tadah air sbb kena beratur panjang2 kat lori tangki yg bwk air..
jadi.. aku rela blk sentul n amik air dr rmh mak n bwk ke UPM...
memandangkan air aku air bersih dr rmh...
budak2 dorm rela buat perjanjian dgn aku....
aku bwk setong 15l air bersih utk kegunaan kami nak buat air n nak mkn megi...
air utk kegunaan aku nak bersihkan diri n amik wuduk diaorg tlg tadahkan utk aku..
muahaha.... zaman indah..paling indah aku rasa dlm sejarah hidup..
zaman remaja riang berhibur.. br kenal dunia le katakan...
msk degree memasing dah sibuk..
dulu dok 10 org sebilik...
jln reramai.... bila naik degree semua berpecah...

ok..... tinggalkan kenangan lama..
sambung kisah air...
ni anoucementnyer...


rumah aku dlm zon 3 yg ditnadkan merah tu

zon 4 area UPM dan taman pinggiran putra area rmh taska anak n sekolah syafiqah

so far sehingga jam 12tgh harini masih ada air lg..
alhamdulillah....


2 comments:

Alyyani Anuar said...

risau la kak bila kena catu ni. dah anak3 aku ni suka berak. pencernaan sgt bagus. hahaha..

syawalsimpsons said...

risau kan...makin dekat dah nngan kiter ni

Related Posts with Thumbnails